2012-03-27
 20:06:18

SAN FRAN

jag har knappt haft energi till att skriva om min helg!
Fredagen spenderade jag med min värdfamilj, då min värdpappa fyllde år och S hade teaterföreställning på kvällen. Jag jobbade dock bara fredag morgon och var ledig hela dagen! på kvällen kom min värdmamma hem med barnen och jag hjälpte barnen med att skriva ett fint kort till deras pappa. Han var ute och hikade när de kom hem med en jätte stor present! så vi alla fyra gömde oss bakom paketet och överraskade honom när han kom tillbaka igen! runt 7 åkte jag själv med S till teatern, jag hjälpte barnen med att sminka sig och få på deras kostymer! De spelade Annie, det var verkligen hur kul som helst ( det var mer seriöst i och med att där också var vuxna med i pjäset) min värdpappa fyllde år så vi hade tagit med oss vin och cupcakes och i pausen sjöng alla för honom! det var en väldigt mysig dag!
På lördagen träffade jag Sara som har varit au pair i Boston innan, så hon har förlängt här i kalifornien! Fick även träffat hennes värdfamilj! de verkar såååå snälla! och barnen är supppper söta!
på kvällen kom min underbara Isabel in till mig, så jag hämtade upp henne på busstationen och sedan körde vi mot Cheesecake factory i corte madera för att möta upp Sandra och Camilla. Vi alla var mätta och belåtna efter att ha tryckt i oss en stor tallrik med mat! Efter maten åkte vi till Northgate för att gå på bio!  vi såg: a thousand words!- den var super rolig! - men dock inte den bästa filmen! Isabel sov över hos mig och på söndagen fick hon träffa min fina J! J älskar att träffa min tjejkompisar och blir alltid lika blyg när hon ska prata svenska med dem! - det blir dock mest engelska.
Jag och Isabel åt ute på crepvine, en liten restaurang som ligger här i San Rafael! - så vi åt lite frukost där innan Isabel tog bussen tillbaka till San Francisco! hon skulle möta Hanna inne i stan!
Jag gick hem igen och senare på dagen kom Magali för att hämta upp mig och då var det min tur till att åka in till city! vi parkerade en bit från fisherman's wharf  och gick enda in till Union square! det tog oss gott 1,5 timme! men det var super mysigt att gå med en ice tea i handen och njuta av solen! vi gick o kollade lite i westfield och sedan gick vi till cheesecake fac. (igen) haha jag vet!!! efter ccf gick vi på bio.. haha så det blev väldigt mycket bio för mig denna helgen! men det är sååå mysigt att gå på bio när vädret inte är super bra! vi hade dock tur med det inne i san fran!
vi kollade som sagt på The hunger games! woooow vilken bra film! nu måste jag verkligen se till att läsa böckerna!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: