2012-08-05
 10:59:28

3:e dagen på Hawaii!

Igår åkte jag själv in till downtown Kona, tog bussen från hostelet! 
Gick runt 4 miles och satte mig på en strand och njöt av att vara själv! 
Det hände inte särskilt mycket igår, men jag hann iaf träffa en massa härliga Hawaiian människor som berättade om hela ön och vad jag borde göra under min vistelse! 
Igår fick jag äntligen roomies, två förra detta au pairer från San Diego. En från Tyskland och den andra från New zealand!  två riktigt härliga tjejer! vi klickar bra! Så idag åkte vi alla tre ner till Magic beach, hängde typ där hela dagen! och i morgon ska vi ut på äventyr, vi ska upp klockan 6 och sticker runt 7! det blir en lång hike till Captain cook monument.. där kommer vi snorkla och förhoppningsvis simma med delfiner! Det kommer bli en lång dag!!!
har verkligen träffat så många underbara människor från hela världen... trodde faktiskt aldrig att det kunde vara så kul att bo på hostel!! kvinnan som äger detta är också väldigt öppen och hon känns lite som en mormor! man kan verkligen säga att hon tar väl hand om oss! Och om vi missar den sista bussen hem, då är det bara till att ringa henne! en riktig god hawaiian kvinna får jag säga.. hon bryr sig väldigt mycket om sina gäster! så jag rekommenderar verkligen Pineapple park hostel i Kona!! 
UUUH förresten... Pia och Nadja som också var au pairer i mitt område anlände på big island idag och det visade sig även att de skulle bo på pineapple hostel... lite kul att bara träffa dem sådär utan att veta att de skulle bo här!! världen är verkligen lite!! 
 
Nu ska jag nanna... ska försöka sova lite innan den stora hikingen!! 
 
Sverige vi ses om mindre än 3 veckor!! ;) can't wait!!! 
 
 
roomies!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Linnéa Grannas

hej sara! jag ska bli familjen smith nya aupair och jag hade hoppats på om du och jag skulle kunna ha någon sorts kontakt så jag kan snacka med dig om tips och hur du hade det osv? hade uppskattas väldigt mycket :) du får jätte gärna svara på min mejl [email protected] eller adda mig på facebook!


elin

men gumman. du ser ut att ha det hur bra som helst <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: