2012-08-08
 11:02:38

Aloha!

Nu har jag snart varit här i en vecka ( på torsdag) galet hur fort tiden går! Jag hade iaf fyra härliga dagar på hostelet och är så glad för att jag vågade åka själv! träffade en massa härliga människor och har fått nya vänner att resa runt ön med! I går (måndags) kom Luna hit till Big Island, jag hade redan checkat in på vårt fina hotel i downtown när hon anlände!! kan inte förstå att vi inte har träffats på ett år! men det känns som vi var igår!
Idag åkte vi till ett jätte fint resort (north of Kona) härliga sandstränder, super blått vatten och sköldpaddor! Vi fick värsta servicen, de som jobbade på hotellet kom med handdukar, vatten och glass! lyx- jaaaadå!!! 
Imorgon ska jag och Luna åka med de två tjejerna som jag träffade från hostelet + en annan till Hilo - andra sidan av Big Island. vi ska bo på Pineapple park i Hilo och åka upp till The Volcano national park! vi kommer förhoppningsvis se vulkanen, lava, craters, vattenfall, regnskog m.m!!  uuh längtar!
Tjejerna har hyrt en bil så det blir tre dagar på andra sidan ön! härligt!!!!
Jag hikade som sagt till Captain cook monument i söndags, kan säga att det är något av det jobbigaste jag någonsin har gjort!! Men det var självklart värt allt! vi såg en massa fina fiskar, korallrev och delfiner! där var tydligen 150 delfiner som simmade in till bayen! hikingen ner för backen till monumenten var inte alls så farlig, men uppför var en heeeeeeeelt annan sak! - vi hikade upp i 35 graders värme i 2,5 timme! fy f'*n säger jag bara... men jag är så stolt över mig själv, trodde aldrig att jag skulle klara att hika upp för en backe i 2,5 timme! men vi alla klarade det! vi somnade dock runt 17 den kvällen! 
 
En liten uppdate bara,. hoppas ni får en bild av hur bra jag har det! -- här kommer lite bilder från de senaste dagarna!
 
Captain cook monument-
 
 
 
Captain cook monument- han blev tydligen dödat här 1779
 
Uncle Billy's hotel
 
Luna! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Marie Hansson

HEJ JAG GILLAR DIN ROSA BIKINI, SUPERBRA BILDER/ KRAM



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: