2012-03-29
 22:52:56

Onsdag 28/3-12

AH som tiden flyger iväg! i vissa stunder vill jag bara ha att tiden ska gå fortare men samtidigt vet jag att när jag väl kommer tillbaka till Sverige vill jag nog inte annat än att åka till USA!
Dagarna med barnen varierar stort! jag hade tex. en helt fantastisk dag igår med barnen, men dagen idag började lite annorlunda ( inte på topp iaf) så att vara au pair har sina förr och nackdelar! även om jag kan tycka att det är jobbigt att jobba hos en annan familj, så tycker jag ändå att det är allt det värt! särskilt kontakten som man får med barnen! och resorna är ett stort plus i kanten!
Igår kom min fina Tina och hämtade upp mig, vi körde mot College of marin och signade in på watercolor klassen- billig är den och man får många timmar med- hela 20 timmar för 89 dollar!
Jag har 32 timmar kvar som jag måste ta på college! att ta credit klass är såå dyrt och därför väljer vi au pairer oftast att ta antal timmar istället för credits!
Jag tog tex. 40 timmars engelska förra terminen, det blev ungefär 422 dollar = 3000 kr! och detta är något av det billigaste som finns! ska du ta något väldigt seriöst och något med credits, då ska man nog lägga runt 10000 kr! det är galet! och själva grejen med au pair jobbet- man tjänar inte så himla mycket, men cultural care förväntar ändå att du tar minst 72 timmar- ! det är ett skämt det! vi au pairer försöker hitta det billigaste med flest antal timmar för att bli klara med våra 72 timmar innan året är slut och samtidigt försöker vi spara så mycket som möjligt! haha det låter jobbigt va!?
På kvällen åkte jag till Cheesecake factory för att träffa Isabelle, Elin & Anna! det blev bara en kopp te för min del! ( har absolut inga pengar att använda) -
Min resemånad ser heller inte så ljus ut längre! Min kompis Ann ska tyvärr inte resa så jag får se vad som händer! dessutom kommer min värdfamilj inte åka till Sverige förrän i Augusti, så jag kommer nog inte åka till Miami! buhu...
Just nu hoppas jag bara på att jag ska få en bra dag med barnen... den såg lite mörk ut i morgse, men nu hoppas jag på att humöret är bättre!
Jag tror allt handlar om vädret! direkt när solen skiner är barnen glada och pigga, men när molnen lägger sig som en duk på himlen, försvinner leendet och den negativa stämningen drabbar alla!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: