2012-03-16
 02:34:58

Lite mys!

I går kom Tina och Isabelle hem till mig! alltid lika kul att träffa mina fina tjejer!
Först åkte jag och Tina till Safeway för att handla lite mat till middagen, det blev en enkel och billig middag! och som jag säger: är det billigt så är det fandeme också gott! ;) haha.. vi körde på pasta pesto stilen och det gick hem hos båda. vi pratade hela kvällen och fick känna av ledigheten! ens lediga tid som är au pair är väldigt viktig och det är därför som vi alla försöker träffas så mycket som möjligt. Tiden flyger ju också iväg och snart ska alla börja bege sig tillbaka till verkligheten! :S
usch jag har haft så många hemska drömmar som bara har handlat om att jag skulle åka hem igen! problemet i drömmen var inte att jag inte ville hem, men snarare att det gick upp för mig hur mycket mitt au pair liv betyder för mig och särskilt mina nya vänner! jag har många fina vänner från Sverige men inte alla bor nära varandra hemma i kalla landet! Vi har allt från en umeå tjej - Stockholm, kalmar, gävle och sen har jag faktiskt min Isabelle i lilla Helsingborg... än så länge ;) så du får stanna kvar i Helsingborg!! ;)  jag har även träffat au pairer från Tyskland m.m .
Som sagt så var det väldigt jobbigt att lämna Sverige, men på något sätt så tror jag att det kommer bli jobbigare att lämna USA och särskilt min vackra stad SAN FRANCISCO! mitt andra hem! du har helt klart fått en stor plats i mitt hjärta!  Jag längtar dock till att få springa fram till min familj på flygplatsen!
men sedan kommer allt bli som vanligt igen och jag kommer inte kunna träffa mina värdbarn på ett tag....!!!
Jag känner mig väl också lite frustrerad över min resemånad! jag vill såå gärna resa.. men just nu verkar det som jag inte har någon att resa med :S jag får väl helt enkelt se vad som händer!
Jag känner att jag har spenderat ett år i USA och jobbat för små pengar för att kunna utnyttja min sista månad i USA- alltså för att resa! jag hoppas att min kompis ändrar sig och väljer att resa i minst två veckor med mig!
Tinisen! -hemma hos mig :*



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: