2012-03-19
 20:13:16

LALALA..

Helgerna bara flyger iväg... det känns knappt som något! men man hinner uppleva så mycket på så kort tid!
i Lördags träffade jag Elins kompis som är au pair i new york och sedan kom Tinas tre kompisar från Stockholm hit! - Tinas kompisar har precis varit ute på 2 månaders backpacking! de har upplevt så mycket: Bali, Australien, Fiji, L.A m.m så nu åkte de en runda till San Francisco.. så de kommer stanna här i en vecka!
Vi shoppade lite i lördags men annars var det mest en slappe dag hemma hos Isabelle ( Hon har haft huset helt för sig själv nästan varje helg, sedan november)
På söndagen åkte jag och Tina på vårt au pair möte på Northgate mall i San Rafael, efter mötet åkte Tina och hennes kompisar till en outlet nord om San Rafael. Jag stannade kvar med Sandra och Camilla så vi kollade rundor och tog en kaffe! ( förutom jag såklart)
Jag har länge velat köpa uggs och förra helgen åkte jag in till SF och de hade bara ett par kvar i min storlek.. men jag tänkte såklart att man kunde få tag på dem överallt! men de hade inga kvar på Northgate så jag, Sandra och Camilla åkte till Corte madera kollade i lite affärer! vi gick in i Nordstrom och hittade såklart ett par ( de hade bara två par kvar) så jag köpte dem såklart! jag kan stolt berätta att jag är lycklig för mina nya skor ;)
Nu måste jag börja spara så jag har lite fickpengar till min resemånad!
På kvällen åkte jag hem och åt middag med min värdfamilj.. o J var så glad för att jag ville spendera några timmar med dem! Barnen uppskattar verkligen den tiden jag spenderar med dem utanför min "jobbtid"!! Runt 7:30 åkte jag till Northgate mall för att träffa Magali och Carina ! vi skulle även se den nya filmen 21 jump street, som hade premiär i fredags. Guuud vilken härlig och rolig film! den måste ni verkligen se!!!
Jag har aldrig gått så mycket på bio som jag gör här i USA! man lever ganska lyxigt och anledningen till det är nog för att man får lön en gång i veckan!
ooh förresten! jag har ungefär bara 16 veckor kvar! och när jag gick med barnen till skolan idag började s fråga vad jag hade tänkt ge dem innan jag åker hem! asså de såg så ledsna ut och jag höll nästan på att gråta framför dem! jag kan inte förstå att jag har mindre än 4 månader kvar hos familjen! usch det gör så ont i hjärtat! jag vet inte hur jag ska kunna ta avsked till barnen! mitt hjärta kommer splittras i tusen bitar! Det blir även jobbigt när de ska få en ny au pair! mina gullepluttar! de betyder allt för mig! trodde aldrig någonsin att jag skulle komma dem så nära. ILOVEU



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: