2012-03-05
 18:19:11

Earthquake!

Jag vaknade 5:20 idag, som vanligt, började förbereda mig och samlade alla saker innan jag skulle gå upp och lägga mig i soffan! men när jag kommer ut från badrummet och sätter mig på sängen börjar dörren och hela rummet skaka! jag trodde först att jag inbillade mig!
En jordbävning på 4,3 slog ned här i bay area och jag var helt skakad över hur mycket det kändes! jag satt kvar i sängen och fattade fortfarande inte att jag precis hade varit med om en jordbävning! när jag sedan går upp för trappan upp till huset hör jag min värdpappa kalla på mig! alla fyra från familjen satt i sängen och barnen ville ha att ja skulle lägga mig hos dem!
Det första min värdpappa säger är; är du okej? kände du av jordbävningen... men i mitt huvud trodde jag att det bara var en sorts inbillning och att jag typ var så trött att jag trodde att väggarna rörde på sig! haha så ja jag sade såklart att jag kände av den! de varnade även om att det kanske skulle komma en jätte stor senare idag och då var det viktigt att jag lade mig på golvet eller under ett bord! och jag skulle verkligen inte ligga nära fönstren!
Detta är första gången som jag känner av en jordbävning så "stor"!


helene

I love u <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: