2012-06-03
 05:27:44

Only two months left! :'(- d.2 juni!

Idag är det exakt två månader tills jag sitter på ett flyg påväg till Big Island, Hawaii! om 6 dagar har jag bott i USA i exakt 10 månader! tiden har gått så fort, men samtidigt känns det som om att jag alltid har bott här! jag känner mig verkligen hemma och hittar runt överallt!
Jag har bara 7 veckor kvar med barnen, det är verkligen inte till att förstå! det gör så ont i hjärtat när jag tänker på att jag snart ska börja samla ihop mina saker och flytta bort från min underbara värdfamilj! jag står mina värdbarn jätte nära och att säga hejdå till dem kommer vara så jobbigt! jag älskar dem och hoppas att vi kommer hålla kontakten livet ut! Jag har dock en fördel i förhållandet till så många andra au pairer, för mina är ju halvsvensk.. så de åker till Sverige minst en gång om året! o då kan jag passa på att besöka dem!
Som sagt... om två månader åker jag till Hawaii! jag kommer först åka till Big Island, Hawaii ( från d. 2 - 13 augusti) sedan åker jag och Luna ( en dansk au pair, som jag träffade på au pair skolan i augusti förra året) till Maui ( d.13-23) Jag kommer vara borta 3 veckor i allt! Det finns så mycket att se på dessa öar... vi vill bla.. utforska vulkanen på big island,.. vattenfall, regnskog och de vackra stränderna! Jag ser verkligen fram emot vår resa till Hawaii, men det kommer även vara jobbigt att inse att året går mot sitt slut!..
.-.
Jag landar i San Francisco igen d. 23 augusti och hoppas på att åka till Sverige d. 24.... men tror dock det blir d. 26! gaaah jag fattar inte att jag bara har 8 veckor kvar!! det är sinnessjukt! Jag har inte precis varit glad för detta, men har på något sätt under den senaste veckan fått lite mer glädje och sug av att åka tillbaka till Sverige och starta ett nytt liv! men jag kommer självklart sakna mitt cali-liv och mina nya älskade vänner från USA!!
Ni som undrar varför jag åker tillbaka till Hawaii.... Hawaii har ungefär 8 olika öar! varje ö är speciell och är inte den andra lik! och det inte precis så att jag kommer åka tillbaka till Hawaii när jag har åkt hem till Sverige igen! det ligger 6 timmar med flyg från cali och det är det närmsta man kan komma öarna! det blir även för dyrt att flyga från Sverige o dit! så jag valde att planera min resemånad på två olika öar på Hawaii! för jag är hundra på att jag kommer åka tillbaka till USA men inte Hawaii! det enda jag har kvar att se av USA men som jag inte har råd med är, Miami, Yosemite, Texas och Boston! men då har jag också en anledning till att komma tillbaka.. + min värdfamilj såklart'!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: