2012-06-16
 03:31:25

Nu är Sara här!

Jag är super dålig på att uppdatera, men har helt enkelt inte haft tid! jobbar från 6 på morgonen till 4- 5 på kvällen! familjen har även fått besök av förr förra au pair, Sara! så vi har varit på Giants game, ätit ute och hittat på en massa till sent på kvällen! så har helt enkelt inte haft tid.
Det har hänt ganska mycket under denna veckan samt med förra helg, så är lite ledsen att jag inte har hunnit dela detta med er! men nu tar jag som sagt tag i detta och skriver ett långt blogginlägg till er om en hel vecka!
Isabelle hade hela sitt hus för sig själv förra helgen, så vi hängde där.. solade, grillade och snackade en massa som vanligt! det var hur skönt som helst och huset hon bor i är så fint!! efter middagen gick vi ut i jacuzzin och satt under stjärnhimlen! det var en perfekt helg! älskar såklart alltid att få vara med mina svenska hjärtan och få prata ut på svenska! i söndags hade jag och Sandra au pair möte, så vi åkte direkt från Isabelle på morgonen och till en art/musikal festival där alla au pairer i brandi's grupp samlades! vi pratade lite om poolsafety för barnen och hur lätt ett barn kan drunka...!!
efter mötet åkte jag, Sandra och Camilla till en pool i novato! vi hängde typ där hela dagen (mesta del av tiden i poolen) på kvällen åkte vi till frosen yoghurt stället!
I måndags började barnens sommarlov på allvar! jag börjar som sagt jobba någon gång mellan 5:30 - 6:00 på morgonen och jobbar oftast till kvällen, så det är några långa men roliga dagar!
Jag njuter mycket mer av att få vara med barnen på dagarna och inte stressa ihjäl med dem nu när de inte går i skolan längre! vi brukar ta det väldigt lugnt på morgnarna och sedan drar vi hemifrån och hittar på något! Det är iaf skönt att slippa stressa och tjata på dem om alla läxor och vi får dessutom mycket mer tid tillsammans nu innan jag ska börja bege mig hem till Sverige igen!
I måndags åkte jag och S till bowlinghallen! så vi spelade, åt glass och hade det super kul ihop! där är inte så mycket mer att säga om det än att jag älskar att få spendera tid med ett av barnen - lite kvalitetstid! lika väl som jag älskar att vara med båda, men att vara med en gör också att man kan satsa mer på den och göra det han vill göra! Jag och S hade även waterfight ute i vår court yard haha han hällde flera liter kallt vatten över mitt huvud! haha ska säga att han fick igen;)
I tisdags kom Sara hit, den förr förra au pairen i familjen... som barnen har längtat efter henne!! jag trodde att det skulle vara jobbigare än det var, men hon är hur trevlig som helst och jag tycker faktiskt att det är kul att få vara med och träffa en annan som har gått igenom precis samma sak som jag! Hon kom även med svensk godis till mig!!! snutte!! haha så nu har jag mumsat i mig lite, även om jag inte borde äta något onyttigt!
Så i tisdags tog vi det lugnt allihopa, det enda jag och barnen hann med innan hon kom hit var playdates med barnens kompisar i någon timme och måla en välkomst skylt till Sara!
I onsdags åkte jag och Sara med barnen till poolen! vi tog med oss mat och hade en picknick! hela poolen var öppen för bara lek så barnen hade det hur kul som helst!! På kvällen åkte jag Sara, Sara's kompis och min värdfamilj + min värdpappas bror till en Giants Game! det var tydligen "a perfect game"! vilket betyder att det andra laget inte ens kom till första bas under hela spelet! vilket inte har hänt i Giants historia! så det var fest på varje gata i San Francisco efter matchen!
I går åkte jag och Sara med barnen till bibblan, sedan gick vi ned till coldstone och tog en glass! vi tog det mest lugnt igår och Sara kände sig också lite jetlaged! På kvällen åkte jag och Ida till phoenix lake och hikade! det var riktigt skönt att få lite egen space efter att ha umgås med familjen samt deras förra au pair 24-7! Jag och Ida åkte sedan till wholefoods och köpte med oss en salad hem och hade även massagekväll! tack idisen för en underbar kväll... igår var det även exakt en månad tills jag måste säga hejdå till henne! vilket inte är roligt någonstans! Jag har verkligen börjat få det dåligt över att tänka på att jag snart ska säga hejdå till så många underbara människor! det kommer bli jätte jobbigt!
Idag har jag fått vara själv med barnen... har faktiskt tyckt att det var super skönt!****
J's kompis pappa kom även och hämtade upp mig samt barnen för att ta oss till poolen! de har även ett medlemskort där!! så jag och barnen plus Byron och hans tre barn badade och lekte hela dagen ute i poolen! känner mig lite bränt på axlarna!
när jag fick tid kunde jag sitta och prata lite med honom! han berättade lite om de andra au pairen i min värdfamilj och han sade att jag var väldigt öppen och han tyckte det var bra! trodde dock att alla föräldrar i skolan tyckte jag var tyst, men tydligen inte!
Det var skönt att se barnen njuta av deras sommarlov med sina kompisar + mig ;)! vi åt lunch vid poolen!
vi har helt enkelt haft en helt fantastisk dag! kändes knappt som jag jobbade!
I helgen ska jag vara med barnen i och med att det är mina värdföräldrars bröllopsdag! så de ska åka till Sonoma och stanna där från lördag till söndag! tänkte ta med barnen på bio, till poolen och ut och shoppa en fars dag present! så tiden ska nog gå snabbt! ser faktiskt fram emot att få vara själv med barnen hela helgen! I love these guys!
POOLPARTY hos Isabelle
Elin & Isabelle
hjälper Isabelle i köket!
Elin, Lina, Magali & Carina!
Isabelle & jag
Sandra & jag
hittade S's hamster såhär i måndags! haha...
Jag och S i bowlinghallen! han ägde ;)
för Sara!
GIANTS GAME!! de vann 10-0
Sarah & Sara!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: