2012-01-01
 23:31:14

Julafton, San Diego, Nyår och födelsedag!

jag har ju som sagt skrivit om hur jobbigt det kan vara att fira jul utan sin familj, men jag har faktiskt haft en underbar jul tillsammans med mina fina värdfamilj!
D. 25 firar man jul i USA och barnen får då öppna sina ( måååååååånga) julklappar på morgonen! vi hade en super mysig dag och jag hjälpte min värdpappa med att laga middag och hade en super mysig dag tillsammans med barnen och barnens mormor-o morfar! det blev lite "ändrade" planer, för egentligen så öppnar man julklapparna på morgonen, men de vuxna öppnade sina på kvällen, då min värdmamma skulle köra för att hämta upp sin syster och hennes familj på flygplatsen. Vi åt en super god middag på kvällen och sedan begav jag mig ned på mitt rum för att sova... jag skulle upp kl 3 på natten dagen efter!
Jag fick en jätte fin julklapp! jag fick pengar, nya converse och en ipod shuffle!
så d. 26  3:30 am kom Isabelle och hämtade upp mig och körde mig till San Frans flygplats.! det bar av mot den underbara staden SAN DIEGO!!
SAN DIEGO:
  • måndag: La Jolla
  • tisdag: Coronado och down town
  • onsdag: L.A hollywood sign, Malibu
  • torsdag: Sea world
  • Fredag: point loma, pacific beach
jag åkte dit för att träffa min kompis Ann som jag hade träffat för första på köpenhamns flygplats dagen då vi skulle åka till New York!
Ann och hennes kompis hämtade upp mig i San Diego och sedan körde vi hem till Ann! vi hyrde en bil för veckan och smidade planer för veckans upplevelser!
Det har varit en helt underbar vecka tillsammans med Ann och jag har verkligen fått uppleva mycket! Jag har varit 5 min från Mexico, stått på point loma och sett över San Diegos skylines och ned till downtown! jag har fått se delfiner, späkhuggare och varit med om en natur och ett klimat så varmt att man knappt har kunnat ha haft på sig en kofta mitt i december!
i fredags åkte jag hem men det var förseningar pga trafikkontroll! så där satt jag ensam i 4 timmar! men jag kom som tur det hem utan problem!
Lördagen d. 31 skyndade jag mig upp för att åka till Sidsel och för att ta avsked! hon åkte nämligen hem igår pga ryggsmärtor! hon hade skrivit ett jätte långt brev till mig och samlat ihop en massa saker till min födelsedag! fyy fasiken vad glad jag blev! jag kommer verkligen sakna henne! usch!
i går var jo också dagen då man firar nyår! och att fira nyår i cali är sjukt awesome!
...  jag åkte till Bj's och hämtade upp maten som vi hade beställt och åkte sedan för att hämta upp Sandra! på kvällen åkte vi hem till Isabelle och firade nyår! hon hade fixat en jätte god förrätt och efterrätt! runt 9 kom vår limousine och hämtade upp oss! vi var ungefär 10 st. och det blev party! så vi åkte upp till berget och kollade på the golden gate bridge sedan åkte vi runt i staden och festade inne i limon! när klockan nästan slog 12 åkte vi till the bay bridge inne i san fran och kollade på alla raketer tillsammans med alla andra människor! raketer är olagligt här i cali och det är därför de anordnade ett show med raketer och de sände det även direkt på tv!
Det var en fantastisk kväll och jag fick verkligen firat min födelsedag på ett galet sätt! Nyår i california är något av det bästa jag någonsin har gjort! fyy faaaan vad kul det var!!
JAPP idag är dagen då jag fyller 20! det känns jätte konstigt att fira min dag här i USA.
Jag gick upp i huset runt 12 idag och såg då att bara min värdpappa var hemma, han var även så snäll och sade att de hade tänkt fira mig ikväll och att jag gärna får bjuda med mina kompisar! så runt 5-6 ska vi ut och äta på en mexikansk restaurang! nu sitter jag och slappar och kollar på ELF!
GOTT NYTT ÅR!
NYÅR 2012
'


Sandra

Wow sicket NYÅR :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: