2012-01-11
 05:42:15

inget speciellt!

Jag har egentligen ingenting särskilt att skriva om!
jag har som sagt haft väldigt ont i min rygg i snart en vecka och det har typ bara blivit värre och värre! men jag valde då att försöka mig på att simma igår och körde direkt till gymmet efter jobbet! jag cyklade vilket inte alls skadade min rygg, sedan gick jag ut och simmade och avslutade såklart med bubbelbadet! fyy fasiken vilken smärta jag fick i ryggen på kvällen och jag hade svårt för att sova! men direkt när jag vaknade mådde jag tusen gånger bättre än vad jag har gjort på länge! smärtan förvärras dock alltid på kvällen, så nu är jag tillbaka på ruta ett igen!
Jag har förutom ryggen då haft en super bra dag med mina fina värdbarn. jag var även ute och åt med familjen och det kändes bra att få visa att jag vill vara en del av deras familj. Vad ska jag annars skriva om.. USA har ju blivit mitt andra hem och jag har en vardag här, det är ganska sjukt att tänka på, men jag gillar ändå tanken på något sätt! jag känner mig hemma och det trodde jag faktiskt aldrig att jag skulle få mig själv till att säga, men det gör jag verkligen! mitt liv är ganska komplicerat på något sätt men ändå inte! för jag har ju verkligen valt att leva ett liv ( iaf i ett år) utan min kära familj och flera km bort! men jag är stolt över att stå på mina egna ben och bo i ett mångkulturellt samhälle och samtidigt känna mig trygg och hemma.
Jag kommer verkligen sakna livet på andra sidan av jorden när jag lämnar mitt andra hem, det kommer bli många tårar men ändå en sorts lycka att få återvända till min älskade familj! det låter verkligen som om jag har hemlängtan, men det HAR JAG INTE för tiden! jag har nog aldrig känt mig så lycklig som jag gör just nu! jag har ett liv fullt av äventyr och det kommer iaf fortsätta in till slutet av mitt år här i USA.
När jag har klarat detta året kommer jag känna mig dunder stolt! Början var hemsk och jag trodde aldrig att jag skulle kunna klara att bo hos en annan familj och bo i ett land som jag aldrig har upplevt förr! Det har ju också varit många fördomar mot USA och det har väl skrämt upp mig på något vis, men alla j*vla fördomar stämmer verkligen inte ! asså USA i och för sig hur underbart som helst, men det är väl klart att det händer grejer och att det är stora skillnader mellan rika och fattiga, men USA är så himla underbar och människorna här är hur trevliga som helst ( de kan dock vara lite falska) ;) som de också är kända för!
nej men jag vill väl bara skiva ner hur lycklig jag är för tiden och jag börjar verkligen känna mig hemma! hur konstigt är inte det? San Franciso är min stad och detta kommer alltid vara mitt hem!
Nu väntar jag på att Carina ska komma hit! puss



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: