2012-02-29
 03:44:40

Aloha - Hawaii!

Hawaiiresan: 19/2- 26/2 - 2012
Det har varit en helt underbar vecka och jag har upplevt så mycket som jag aldrig trodde att jag skulle få se!
Jag vet att jag är dålig på att uppdatera min blogg, men har helt enkelt inte orkat på min semester.
Vi åkte iväg söndag morgon d. 19 februari! första dagen var mest chill, fixa i ordning på hotellet och sedan kolla rundor. Måndagen planerade vi in att åka till en känt strand, rättare sagt ett naturreservat ( hanuama bay) ett väldigt känt område för snorklare.
Hawaii är så otroligt vackert och havet så blått!
Onsdagen gick vi ned till waikiki stranden ( precis där vi bodde) och hade en surflektion i 1,5 timme! det var så kul att alla fick åka ut tillsammans och jag  blev glatt överraskad över att jag klara ställa mig upp på brädan och surfa på vågorna! efter surfingen åkte vi till diamond head - ett hikingställe med utsikt över waikiki och andra delar av ön Oahu! trötta var vi på kvällen!
Torsdagen blev dagen då vi alla fyra begav oss ut på ett stort äventyr! vi åkte till andra sidan av ön, North shore! här ska tydligen stranden där lost har spelats in ligga! vi åkte iväg tidigt på morgonen.. nervös var man innan båten kom fram.  Vi åkte ut med båten i ungefär en kvart och stannade då mitt ute på havet vid en hajbur.,. Vi var först ut och jag ska vara ärlig och säga att jag var pisserädd innan jag hoppade i! för när båten hade stannat kunde man se hajarna runt båten! men när vi väl hade hoppat i släppte nervösiteten och adrenalinet slog in! det var verkligen en upplevelse! och jag trodde faktiskt att jag skulle vara mer rädd än vad jag var! den häftiga känslan av att simma bredvid hajarna samtidigt som man kan se dem djupt in i ögonen! jag tror verkligen att jag på något sätt har övervunnit min skräck för hajar! är såklart fortfarande rädd, men har lugnat ner mig litegrann!
på kvällarna har vi varit ute och ätit på restaurang vid waikiki och känt av semesterstämningen! vi har njutit av semestern till max och fått se Hawaii's vackra natur.
på fredagen hyrde vi två surfingbrädor på waikiki strand, så två & två åkte ut tillsammans medan vi andra två fotade! det gick dock inte lika bra andra gången, skyller väl på vågorna ;)
När vi var klara med att surfa åkte vi vidare med taxi till Hanuama bay för att sola, bada och snorkla! korallrevet var så fint och där var hundratals med fiskar i alla olika färger! jag och Tina hade även tur att få se och simma med sköldpaddor! det kom lite som en chock, men det var hur häftigt som helst!
På kvällen träffade vi Tinas kompis från Stockholm, som just nu pluggar på Hawaii och kommer stanna där i sex veckor! så vi hade först lite mys på vårt hotell och sedan åkte vi till EF Hotellet och festade med hennes vänner!
på lördagen gick vi upp tidigt på morgonen och efter tre timmars sömn mådde huvudet inte särskilt bra! Bussen som skulle ta oss till Pearl Harbor, hämtade upp oss 6:15 på morgonen och vi var allmänt flummiga och trötta genom hela resan dit! det var såå häftigt att få se och uppleva pearl harbor live! Arizona båten låg även kvar på bottnen av havet och läckte fortfarande olja! vi såg restar av båtarna, minnestavlor, film om händelsen och en massa andra saker, allt ifrån d. 7 december 1941.
När vi kom hem igen hade det börjat regna, så vi valde att lägga oss och vila!
Det har varit en helt underbar vecka med så många upplevelser! det är ett minne värt att leva för! och det är något som jag aldrig kommer glömma! tack för en fantastisk vecka tjejer!
'


Marie Hansson

Whauuuuuu vilka härliga bilder, älskar dig /kram mamma



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: