2012-02-08
 19:34:19

Six months in the United States!

Idag är det exakt 6 månader sedan som jag stod på flygplatsen och tog avsked till min underbara familj!
det var även dagen då jag blickade fram mot ett år full av upplevelser och mitt så kallade livs äventyr.
MITT halva år i USA har än så länge varit helt fantastiskt och jag ångrar inte ett enda sekund av det. Det har både varit jobbigt, men även så jävla roligt! jag har nya vänner som jag såklart hoppas på att ha med mig i resten av mitt liv och fått resa samt uppleva mycket på så kort tid! min dröm har alltid varit att resa och se så mycket av världen, jag lever verkligen i en dröm nu och hoppas på att det sista halva året inte ska gå lika fort!
Augusti
  • New York
  • Au pair skolan
  • fick en massa underbara vänner på au pair skolan! särskilt Hanna, Sandra & Ann
  • flyttade in hos familjen
  • träffade Tina
  • Barbaque hos familjens vänner.
September
  • träffade Isabelle, Isabel, Hanna och Elin :*
  • första au pair möte i City
  • Lake Tahoe i 4 dagar; paddlade, badade, jacuzzi, utsikt över hela sjön. - Nevada
  • Började få riktig bra kontakt med barnen
  • engelskan blev lättare!
Jag & Isabel
'
Tina & Hanna
Jag & Isabelle
Oktober

  • Halloween - festade i san fran
  • Santa Cruz -
  • träffade barnens mormie och morfie
  • utsiktplatsen vid golden gate
  • fishermans wharf, lombard street m.m
  • läste engelska på college of marin- tom. 2 December 2011
November:

  • LA med tjejerna -
  • thanksgiving i LA- min värdpappas släkt!
  • såg Bruno Mars, Amy Adams m.m
  • hollywood sign, walk of fame, Beverly Hills, premiären på the muppets.., venice beach, santa monica
  • L.A över thanksgiving: Universal Studios med Isabel, min värdpappa åkte runt med mig för att visa L.A..
December

  • firade Jul i USA
  • svenska julmarknaden- hade lite hemlängtan
  • San Diego, L.A - Malibu.. Sea world, la Jolla, point loma, downtown, pacific beach... m.m
  • träffat min värdmammas släkt..
  • julmys med tjejerna
  • lucia i svenska kyrkan
Januari!

  • Nyår i san fran och limo!
  • födelsedag!
  • roller skating
Februari.... !

  • Super Bowl!
  • Hawaii 19/2-26/2 ;)


Pamela S

Super! Njut av livet medan du är där och hade jag varit du så hade jag nästan övervägt att förlänga tiden ;)

Massor av pussar och kramar från Pamela!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: