2012-02-14
 02:41:35

Helg och Hawaii om en vecka!

I fredags träffade jag tjejerna på en thairestaurang och sedan gick vi på bio och kollade på one for the money! inte helt sevärdig, men ok! det var i alla fall kul att träffa tjejerna och avsluta veckan med lite mys.
I lördags vaknade jag runt 8 för att åka på möte med min värdfamilj- För nu börjar ju simperioden och barnen ska därför göra sig redo inför denna säsongen! jag ser verkligen fram emot detta! så varje lördag kommer barnen tävla och jag ska förhoppningsvis få hjälpa till!
efter mötet åt vi lunch tillsammans och sedan åkte jag och J till poolen! jag är mina värdbarns extra simtränare nu för tiden, så det blir många hårda pass i veckan! jag njuter verkligen av att vara deras tränare och tycker det ska bli super kul att få vara med när barnen börjar tävla igen!
I lördags fyllde även Anna år, så när jag var klar med att jobba åkte jag för att hämta upp Tina och sedan åkte vi med bussen in till stan!
Det var galet med folk inne i lördags i och med att det var en kina- parad som firade det nya året. så jag och Tina fick kämpa oss gennem folkmassan och springa fram till restaurangen där vi skulle möta upp Anna och hennes två kompisar från Burlingame.
Vi åt en jätte god middag på en asiatisk restaurang! Anna fyllde 21 så hon beställde såklart en drink!
Man känner sig så himla liten här i USA om man jämför med hemma i Sverige! här kan man inte precis gå ut och ta en drink, utan man ska vara 21 för att få dricka alkohol! men men!!
Plötsligt under middagen började någon spela trummor och ljudet blev högre och högre för varje minut! och ut ur det blå började en "drake! dansa mitt ute på golvet bland alla bord och människor! det satt ett par homosexuella bredvid oss och ena mannen blev jätte irriterad och började klaga! efter middagen åkte vi till deras hotell och drack lite vin och hade det bara super mysigt, sedan kom även Isabel dit!
På natten åkte Tina, Isabel och jag till Isabel's lilla hus i san francisco och sov över där på natten! på söndagen kom även Hanna till Isabel och vi alla började planera lite inför resan till Hawaii- nu är det mindre än en vecka dit! undrar om man vågar gå ned i en hajbur????
På söndagen slappade vi och åt lite god frukost/lunch på ett litet cafe! på kvällen åkte vi tillbaka till Isabel för att kolla på film!
Vägen hem var kanske inte lika rolig som man hade hoppas på! Att bo nära San Francisco har sina för och nackdelar och det är inte alltid lika säkert inne i stan! det finns många "gangstarområden", uteliggare och allmänt fler läskigare människor! Jag och Tina fick vänta lite mer än en halv timme på bussen mitt inne i centrum vid civic center.
"Alla" inne i San Fran röker på och polisen går typ förbi utan att reagera! men alla gör det så polisen har typ ingen möjlighet för att sätta stop för detta! Att stå och vänta på bussen var även ganska läskigt och det kändes typ som om någon lätt hade kunnat dra upp sitt vapen och skjuta loss! nej men... det känns ganska otryggt att stå på en öppen gata i ett slumkvarter!  men förutom "det läskiga" i San Fran så är detta en helt underbar stad- man måste bara vara försiktig!
Födelsedagsbarnet!
draken kom även till vårt bord! och snodde Annas fina ros med choklad som hon fick av mig och Tina! :P
Anna och Mathilda
Danielle
Tina
Isabel!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: