2012-08-03
 04:00:25

update from Kona, Big Island Hawaii!

Just nu sitter jag inne i min säng på hostelet, trött efter en hel dags resandet! Jag vaknade som sagt kl 4 i natt för att ta mig med airportern till SFO flygplats-- Hawaii och Cali skiljer tre timmar och det kan jag verkligen känna av... hur ska det bli att komma hem till Sverige igen, särskilt nu när jag vänjer mig med att vara 12 timmar från svensk tid! just nu är kl 15:44 så då måste klockan vara 3:44 på natten hemma i Sverige! 
Idag har jag gått 5 km till ett så kallat "supermarket" är helt slut.. yrade först lite rundor innan jag hittade det... men nu har jag iaf handlat lite mat, så förhoppningsvis klarar jag mig med det tills på måndag då jag ska träffa Luna! just nu är jag själv på ett hostel och kommer spendera fyra nätter här! Alla verkar jätte trevliga så det känns skönt.. just nu är det bara jag som bor i ett fyrmans dorm, men imorgon är de fullbokad så jag hoppas på att få träffa lite folk! 
Vädret är tyvärr inte särskilt bra, det hade tydligen börjat regna igår. Det är super fuktigt, men jag hoppas såklart att vädret blir bättre... det brukar tydligen alltid vara moln runt bergen men idag hade de tydligen lovat storm och då dras molnen ner mot havet! 
Det första jag upptäckte när vi skulle landa var lava som ställnat! halva ön har varit täckt med lava.. men de har så smått börjat bygga upp vägarna igen! jätte häftigt att ha få sett det!! 
Nu väntar jag bara på att det ska bli kväll så jag kan få sova.... klockan är ju faktiskt 19 hemma i Cali.. man kanske borde sova lite !;)? 
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: