2012-04-04
 06:03:33

VAD 100 dollar????

Efter att ha kört barnen till skolan satte jag mig i min säng och satte på datan! jag gick såklart in på min bank of america för att kolla läget- då ser jag att den som har stulit min plånbok hade hunnit ta ut 100 dollar på lördagen, de hade dock först dragit det idag! usch jag blev så fruktansvärd arg och ringde såklart banken direkt! De hjälpte mig igennom alla svåra frågor och jag kommer förhoppningsvis få tillbaka mina pengar någon gång i veckan. De kommer dock göra värsta utredningen på detta för att se så allt stämmer. Jag måste skicka in min polisrapport till banken och skriva under på en massa papper.. usch hela grejen med en stulen plånbok är så himla jobbig! men jag kan stolt säga att jag har fixat ett nytt amerikanskt körkort, gymkort, skickat in alla papper till credit safety för att sätta in ett fraud alert i mitt namn- det skulle göras kopior på pass, visum, social security number och adress, så jag körde till fedex och kopierade alla papper * 3 innan jag drog iväg till postkontoret!
Jag har kört runt som en galning idag för att kunna fixa så mycket som möjligt! jag hann med posten, fedex, DMV ( satt i kö i 45 min) - nytt amerikansk körkort, Jcc (gymkort) och "tennisen". usch det var en stressig dag, men jag är faktiskt väldigt nöjd med det jag har hunnit med! 
- jag har beställt nytt bankkort.. så det enda jag har kvar är att få nytt svenskt körkort ( får bli när jag kommer hem) och få ett nytt kort från min svenska bank sedan är allt tjoolaahop igen!
--
Jag skulle ju även prova på tennis idag, men när jag kom dit var ingen där.. så förhoppningsvis kan jag fortfarande anmäla mig nästa gång de dyker upp! jag tycker att det hade varit super skoj med tennis.. jag spelade som sagt tennis när jag var 11-12 år gammal men slutade då min kompis slutade! så det ska bli kul o se om jag fortfarande har det i mig!
nu ska jag nanna efter ett hårt kickbox pass! puss!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: