2012-04-17
 04:14:25

Living the dream!

jag har verkligen inte haft energi eller tid att skriva på bloggen.... sorry guys!
förra veckan hade barnen spring break, så det blev jobba hela dagarna... men jag tycker nästan mer om att vara med barnen hela dagar än att springa fram o tillbaka mellan hus och skolan! vi har gjort lite grejer i veckan när vädret har varit fint! jag tog barnen med till biblioteket i San Rafael, vi har ätit glass på coldstone, simmat i poolen och dansat till hög musik! jag har haft en super bra vecka med mina älsklingar! jag var typ ledig i måndags då min värdfamilj hade kommit hem från L.A mellan söndag till måndag natt! var även ledig hela fredagen, så det har känts som en minisemester! på fredagen kom Tina samt Elin och hämtade upp mig, sedan körde vi hem till Elin och hängde där! vi fikade på ett litet fik i larkspur (gissar jag på)! alltid lika roligt att träffa mina fina swede! har saknat dem till tusan nu när deras föräldrar har varit här!
I onsdags hade vi värsta stormen här och även en tornado varning! jag vaknade mitt på natten av allt oväsen och trodde seriöst att huset skulle blåsa bort! på tordagen åt jag ute med min värdfamilj!
en sushikväll med hela familjen och ett spel gjorde kvällen helt underbar! jag blev dock lite förvånad när min värdmamma frågade om jag ville stanna ett år till, men de vet redan att plugget väntar på mig därhemma! men usch så ont i hjärtat jag fick när de berättade att de skulle börja leta efter en ny au pair! det kommer bli så jobbigt att säga hejdå till mina fina värdbarn och såklart föräldrarna! Jag har kommit barnen  så mycket närmre den senaste tiden och J har även börjat kalla mig bigsister och pussa mig på kinden! S hoppar alltid upp i famnen och pussar mig på kinderna och vill typ inte släppa taget om mig! usch det kommer bli sååå jobbigt att säga hedå till dem!
i fredags kväll åt jag och Magali på cheesecake factory som vanligt! - men de har faktiskt allt mellan himmel och jord! efter cheesecake fac. åkte vi hem till mig och kollade på HONEY 2 och splittade på en cheesecake! det var en super mysig kväll!
I lördags hade Matilda gasp. en avskedsfest, så jag, Elin och Isabelle åkte dit! det känns så konstigt att hon ska åka iväg... det betyder bara att det snart är min tur! :( Hon ska flytta ner till L.A- hon har nämligen valt att extenda ett år! det blir ett helt nytt liv och äventyr för henne!
I lördags kväll åkte jag och hämtade upp Sandra i Novato, vi träffade sedan tjejerna på cheesecake fac och åt en lätt middag innan vi två begav oss in i stan med Matilda, Sofie och en amerikansk tjej - Hanna!
Hanna var så snäll att köra in! tjejerna hade även bokat ett rum på ett mindre bra hotell! vi åkte till slide och även jag kom in där! det var super härlig musik och människorna var underbara! Jag och Sandra var så trötta efter klubben och ville bara hem och sova, men sedan dyker Matilda upp och säger att vi ska till en efterfest hos ett annat gäng! så vi åkte tydligen limo genom stan! jätte häftigt! det var en så häftig lägenhet, utsikt över the bay bridge och han som ägde det hade nog ganska mycket pengar! vi dansade och hade det jätte bra hela kvällen! när vi kom tillbaka till hotellet somnade Sofie på golvet haha och jag, Matilda samt Sandra försökte klämma ner oss i sängen! vi vaknade efter fyra timmar och skulle då checka ut... sedan gick vi in till stan och käkade en sub och drack kaffe! vi yrade rundor på stan och gick bara och snackade av oss! Jag älskar verkligen mitt privatliv här i USA'! att få träffa sina kompisar, festa loss i san fran och att bo i en så vacker stad och område!- det är livet det!
-I-
Isabel och Magali kom även in till city och vi valde därefter att åka till twin peaks ännu engang! vem tackar nej till att kunna se ut över hela stan, golden gate samt marin county? inte jag det!
Det har varit en galen, men underbar vecka samt "minisemester" nu börjar vardagen igen med samma rutiner men dock mer jobb!
Idag träffade jag Matilda för sista gången inna hon åker iväg till L.A! vi åt lunch på crepvine i San Rafael och gick sedan och satte oss i parken! kommer sakna den tjejen!
Jag fick även reda på att jag ska på baseball match med min värdfamilj d. 6 maj, det ska bli sååå kul!! har alltid velat se giants spela live och nu  ska familjen äntligen visa mig lite mer av den amerikanska kulturen!
Jag o Magali! fler bilder kommer från veckan!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: