2012-04-24
 05:15:37

Alcatraz!

Jag har haft en jätte härlig helg med tjejerna samt värdfamilj!
Jag jobbade ganska sent i fredags men det var helt ok i och med att vädret var så fint och för att jag och J cyklade från piano till coldstone för att äta glass. På kvällen träffade jag de svenska tjejerna snabbt i tiburon och sedan åkte jag till Novato för att kolla på The lucky one! den var jätte mysig, men dock inte lika bra som The notebook!
På lördagen hade jag min artclass med Isabelle och Tina! denna gången ritade och målade vi en lilja! Jag älskar verkligen denna klassen, den är lugn, mysig och man kan sitta och prata hut mycket man vill!...
Efter klassen kom min värdmamma och hämtade upp mig och sedan åkte vi hem! det var sjukt varmt i lördags ( 33-34 grader) så jag och Magali åkte till poolen för att simma och sola! det kändes som en minisemester! Vi åkte hem runt 17 för då började jag jobba! jag var själv med J nästan hela kvällen! runt 21 åkte jag med J för att hämta upp s från ett birthday party! Det är så kul att höra från alla amerikanare att - solen är farlig, kom ihåg att ta solkräm på, gud vad brun du är ... bla. bla. var försiktig! haha amerikanare är så rädda för solen! men det är väl bara för att de är så vana vid solen!
I söndags åkte jag in till SF för att ta träffa Isabel och för att åka ut till Alcatraz! ååh det var såå häftigt! det var dock väldigt dimmigt i SF. Dimman började vid bron och lade sig som ett moln över sf, så man kunde tyvärr inte riktig se SF från alcatraz!
Först gick vi på en audio tour inne i fängelset och sedan ut till ett hus där familjer till fängelsevakterna hade bott! Vi fick höra hela historien om hur Indianer tog sig till ön och försökte ta över den och sedan hur ön blev till ett av det mest kända och farligaste fängelset. Vi fick gå in i celler och höra hur de tre fångarna hade flytt och se hålet i väggen.
Efter alcatraz åkte jag och Isabel in till stan för att shoppa och äta!
I fredags!
Jag o J på coldstone! kan tyvärr inte lägga ut någon bild på henne! jag har även filmat när hon pratar danska!
Tina & Isabelle efter artclass!
På väg till Alcatraz! utsikt över San Fran.
'
'
Matsalen
'



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: