2011-09-12
 06:42:07

Mycket att minnas

Idag är dagen då man blickar tillbaka på en tid full av skräck, terror och saknad. Idag är dagen då det har gått 10 år sedan 9-11. Människor runt om en grät, färgan höll en minnesstund genom att sätta på sirenerna och folk gick och höll skyltar som skulle påminna dagens folk om vad som en gång i tiden hade drabbat New York city! känslorna kom som plötsligt tillbaka till en och direkt när klockan slog 10 började vi tillsammans minnas de som fall offer för terrordådet 9-11 2001. Jag kunde se hur folks rädsla kom krypande tillbaka efter nu 10 år och hur en vanlig vardag vändes upp och ner till något sorgligt och skräckfullt. Det var dock inte bara på gatan man skulle minnas, men även på tv:n. De sände live från minneslusten från The bay area och från New york city där engang i tiden the twins tower stod. Tårar rann när från folks kinder, andra visade deras känslor genom att ha bilder på deras nära och kära som de förlorade 9-11. Minnen från den dagen kom  tillbaka till mig som en blixt, jag minns exakt hur dagen såg ut och hur jag som en 9 årig inte kunde förstå hur vissa människor kunde göra så mot andra. Men en sak har man iaf lärt sig, lita aldrig på folk och kom ihåg att visa och berätta för sin familj samt vänner att man älskar dem, för man vet aldrig när man får se dem igen.

Dagen idag handlade inte bara om sorg men även om en tid full av glädje tillsammans med områdets andra 400 au pairer. Så vi spenderade dagen i den fantastiska staden San Francisco med lite Scavager hunt! detta var dock inte så jätte kul, det enda som jag kan känna var att det var roligt att få träffa de au pairer som man gick på skolan med i New York. Men efter detta så åkte jag, Tina och två andra svenska au pairer som Tina känner sedan au pair skolan till centrum. Det blev lite shopping och mat från The cheesecake factory, såååå gott! Isabelle som bor typ 2 min från Tina var så snäll att hämta upp mig imorse och körde även hem mig igen!
Nu är jag så trött så jag får väl gå och nanna nu! Imorgon är en ny dag och ett nytt liv i mina tankar!

Jag älskar er mamma, farmand & Helene! längtar så till att få se er igen, men en sak måste ni förstå... detta är mitt äventyr men jag kommer hem igen!



















And we went to China town... ching chong ;)





























Och Tina skulle såklart köpa ett par skor ;)

















We will all remember that day!






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: