2011-09-01
 05:33:08

....

Okej! nu ska ni höra...
Jag har inte skrivit på två dagar, det är inte lång tid men det har ändå hänt en del.
Jag börjar med i förrgår: Tina och Hanna som bor i Ross hämtade upp mig och körde till bion vid Nothgate mall typ 8 på kvällen! Vi såg Our Idiot brother! Så himla kul film. Det känns jätte bra att jag har fått träffa en massa människor och komma ut lite. Vi började då prata om livet här i USA och om att man måste vara försiktig med maten! Det är verkligen inte till att leka med. De flesta här i Kalifornien är smala ( fokuserar på healthy food-organic) men som jag har sagt förr, så pratar de väldigt mycket om hur nyttiga de är, men när det väl kommer till saken så är det verkligen inte nyttigt!
Nej men man ska iaf inte slösa pengar på för mycket Starbucks= en massa extra kalorier! de har så mycket extra fett och socker i förhållandet till hemma i Sverige.
Igår kom husets förra au pair, Stina! Hon är en underbar och trevlig person! hoppas att vi kan hålla kontakten nu när hon drar hem till Sverige. Så Igår körde vi runt lite innan barnen skulle hämtas i skolan- vi åkte och åt sushi, shoppade och åkte till körskolan för att hämta upp en gratis- driver handbook. SÅ NU SKA DET PLUGGAS! ska nog göra teoriprovet någongång i nästa vecka.
Detta var Stinas "avskedsgrej" med familjen, så vi var ute och åt på kinarestaurang på the spinning table...
sedan på kvällen hyrde vi en film på safeway! fattar ni? det kostar bara 1 dollar att hyra en film för ett dygn! 1 dollar är ungefär 6,5 svenska kronor! och det är helt nya filmer!
På kvällen kom några av Stinas vänner på besök, så det blev mycket att prata om.
Nu måste jag komma till dagens "nyhet" haah... kanske inte nyhet? men som sagt..
Stina tog avsked till familjen, det var jätte jobbigt att se barnen så ledsna!! hoppas att de iaf förstår det.
Jag fick köra Stina till färgan, vägen dit är ju inte samma sak som från lilla Påarp och ner till färgan i Helsingborg! nej du måste ut på större vägar med större bilar och massor av filar på the freeway. Jag hittar dit utan problem och släpper av henne! MEEEEEN när jag ska köra hem, är där den största kön på motorvägen och man rör sig typ 2 cm för varje sekund. Så det var verkligen trafikstop mitt på motorvägen. Men så kommer jag såklart i fel fil och tror ni då inte att jag hamnar på anda sidan av där jag egentligen ska vara? Ni måste veta en sak, här i USA är vägarna extrema, om du tar fel avfart då får du problem - om du såklart inte känner till området! så lilla jag i stora Amerika hamnade över på fel freeway och upp på Richmond bridge.... gaaaaah så jag fick köra över bron och på något sätt stanna innan jag åkte på motorvägen igen! så jag ringde min värdpappa hahaha... så skämmigt.. nej men han var verkligen lugn och förklarade hur jag skulle åka vidare och sedan under motorvägen för att kunna hitta tillbaka till bron och hem igen! Så jag kom säkert hem, men det tog ju lite tid. PJJJUUUUUE haha jag känner verkligen att jag växer som person och att jag blir mer självständig för varje utmaning. Det var väldigt jobbigt och jag trodde nästan inte att jag kunde komma hem igen för allt är så stort här liksom! Men jag är jätte glad för att ha en så snäll och underbar värdfamilj som hjälper mig i knepiga situationer!
Nu ska jag nanna, har inte riktigt kunna sova så bra de sista 3-4 dagarna. Och på Fredag eller lördag morgon åker vi till Tahoe!!!! längtar så!
Richmond bridge


Marie Hansson

Hej min älskade Sarah!vilka äventyr du är ute på.Saknar dig/ KRAM mamma



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: