2011-09-25
 03:41:48

Bowling och lite annat!

Igår var dagen då vi firade vårt liv här i USA kan man nog säga. Vi välkomnade även två nya au pairer, en tysk och en svensk som bara har varit här i en vecka, Jessica och Elin.
Så kvällen började med att jag körde hem till Tina, sedan åkte vi till Safeway för att handla lite mat och lite jordgubbar till efterrätt- det var såååå gott! vi dukade såklart fint upp och invigde hennes nya "lägenhet'"                 vi hade verkligen en superduper mysig kväll, men inte nog med det så hade vi bestämt med de andra au pairer i området, eller iaf några stycken att vi skulle åka o bowla i San Rafael. Så kvällen spenderades i en väldigt konstig och amerikansk bowlinghall. Det var verkligen inte samma stämning som hemma, men det var iaf jättekul!
OCH SÅKLART när vi var klara med att bowla så åkte vi direkt till cheesecake factory! jag kommer bli så himla fet! jag måste också berätta en grej, jag hörde då idag att amerikanska lantmän tillsätter hormoner i djuren för att de ska få mer fett på magen och rumpan. Dessa extra hormoner går vidare från djuren i kötet till människorna och det är anledningen till att människorna här i USA har mer fett runt buken och på baken ;)
haha nog med allt fetesnack!
Idag har jag spenderat dagen med fyra tyska au pairer, vi åkte till Novato och shoppade som galningar! jag fattar verligen inte vart alla pengarna försvinner!! så nu måste jag starta ett sparkonto för min resemånad för annars har jag inga kvar till sista månaden.
ååh förresten, igår såg jag en skunk och en tvättbjörn för första gången i mitt liv! de gick i kanten på vägen i ett vilaområde här i San Rafael! haha som tur det, så satt vi alla inne i bilen när vi såg den.
Nu blir det nog lite bio ikväll med den danska tjejen Sidsel, vi kommer förhoppningsvis se One day.




















KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: