2011-10-03
 03:53:55

vilken härlig helg!

Jag har haft en underbar helg! och den vill jag såklart dela med er.
Det var faktiskt så att jag åkte iväg till San Francisco i fredags, så jag fick skjuts in till färjan av min värdmamma! De var så otroligt snälla och frågade mig hur jag skulle komma dit och hem igen! de ställer verkligen upp för mig. Dessutom måste jag ju skryta lite med hur mina dagar ibland kan se ut. jag gick upp 5:20 som vanligt i fredags, men dagen blev inte som vanligt och inte alls som jag hade räknat med.. nej för mamman skulle med S på fieldtrip och han hade redan tagit kläder på sig innan jag hade vaknat. Morgonen var enkel och ganska mysig, jag fixade barnens lunchboxar och mamman körde barnen till skolan. När klockan väl blev 3 pm så skulle min dag egentligen börja, men värdmamman sms:ade mig och sade att jag inte behövde hämta barnen i skolan så dvs att jag typ bara jobbade 1 - 1,5 timme i fredags!!!! LYX! haha nej men jag har det superbra i familjen! jag känner mig trygg, hemma och självsäker när jag är runt dem! jag älskar USA och allt som finns runt mig.
Nu måste jag komma fram till vad jag egentligen ville ha sagt.
Jag skulle åka in till SF för att möta upp Isabel, Hanna och en ny svensk au pair, så vi åkte och shoppade lite sedan drog vi till Castro = bögarnas gata-- oooh ja ni hörde mig!! det var så roligt att få uppleva det! haha man får verkligen uppleva mycket i den extrema staden.
Sedan sov jag över hos Isabel - supermysigt! vi försökte typ  fixa dvdspelaren hela natten/kvällen men lyckades dock inte- så vi lade oss i sängen med datorn och såg Knocked up! På lördagen åkte jag och Isabel in till centrum för att hämta upp Hanna, Elin och Tina! så det blev lite sightseeing inne i San Francisco! vi åkte till lombard street, en gata som är känt för att vara krokig- och vi åkte även till pier 39- där alla sjösälar brukar samlas.
Idag åkte jag, Hanna och Tina upp till "kullen" med utsikt över SF och the golden gate bridge! så nu har jag äntligen lite bilder! kommer ladda upp dem så snart som möjligt.
Det har varit en helt underbar helg! och nu ser jag bara framemot nästa helg då vi åker på roadtrip till Santa Cruz!


helene

Hej Skat Elsker dig



PUBLICERAT: 2011-10-04, 21:50:28 | URL: http://pabpy.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: