2011-10-12
 05:39:21

SANTA CRUZ!

I helgen åkte jag, Tina, Isabel och Hanna på roadtrip till santa cruz! det var så himla kul!
Vi åkte lördag morgon och var hemma igen söndag kväll.
Allt började med att jag fredag kväll åkte in till San Francisco för att möta upp Isabel, så vi kollade runt i stan och sedan blev det the cheesecake factory! asså ni fattar inte hur gott det är! till er som aldrig har varit där, ÅK DIT!! vi fick dock sitta och vänta i 1,5 timme innan där var en plats för oss. En grej som förstörde fredagen var när jag och Isabel åkte med tåget hem. Det hände en massa obehagliga grejer! men men .... det hände inget med oss iaf! vi får bara vara lite försiktiga.
Helgen i Santa Cruz har varit helt fantastisk! vi bodde precis vid stranden och hade nära till stan. Vi var även ute och festade lördag kväll, det var hur kul som helst... verkligen höjdpunkten för helgen. Allt har varit så underbart och det tackar jag de underbara flickorna för som var med och ett särskilt tack till Hanna som körde hela vägen!
Det är så vackert på stranden i Santa cruz och vi hade verkligen tur med vädret, temperaturen låg runt 25 grader och sommarkänslan kom smygande tillbaka! Bed &breakfesten som vi bodde på hade de gulligaste ägarna, vi fick ju även frukost på söndagen och det var hur mysigt som helst!
En grej som jag tycker är väldigt lustig, är att jag träffade på en annan au pair som bor i närheten av mig! konstigt va? jag vände snabbt mitt huvud in i en liten affär vid tivoliet på stranden och därinne såg jag henne! Hon var tydligen ute och roadtrippade med hela sin familj från Danmark! Så vi fick pratat lite och jag hälsade på hennes familj! det är lustigt  hur man ibland  träffar på folk sådär! - världen är liten!
Nu kommer vi till söndag! - för här hände det ändå en del. Vi bestämde oss som sagt för att åka hemåt på vägarna vid 12 tiden. Vi åkte dock inom IKEA i Palo Alto, åååååh ska jag säga er, det kändes som att vara hemma igen. Svenska köttbullar med potatismos och sås, det är livet!! Jag fick även handlat lite svenskt godis och lite småsaker inne på IKEA. En sak som jag tycker är så irriterande, är att IKEA här i USA ska sluta sälja svensk mat och godis, då de vill skapa sitt eget märke! BUHU .....
Efter IKEA åkte vi vidare längs HIGHWAY 1 och det var helt fantastiskt. Vi stannade på en strand på vägen hem och sedan på Ocean beach som ligger i San Francisco....  här är så vackert, jag kan inte förstå att jag bor här!
TACK TJEJER FÖR EN HELT UNDERBAR HELG! snart blir det L.A, HOLLYWOOD .. M.M  ;) I can't wait!
'



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: