2011-10-07
 21:44:12

ojojoj

Nu kommer allt på en gång!
hela veckans nyheter kommer jag nu bomba er med!
Det är faktiskt så att jag lördag morgon kommer åka på roadtrip till Santa Cruz med Hanna, Tina och Isabel vilket jag ser extremt framemot!  hoppas på att vädret snart blir lite bättre bara!
i måndags började regnperioden verkligen, det stormade och regnade som in i bomben. tydligen så är "vintern" påväg, men det är inte samma slags vinter som vi har hemma.. dvs. att vi inte får minusgrader men vi får dock väldigt mycket regn och en temperatur på runt 10-15 grader, det är inte riktigt så kallt ännu men temperaturen ligger redan runt 17-23 grader- vilket jag tycker är kallt. Vi är så vana vid att ha en temperatur runt 30-35 grader så när vädret växlade om så snabbt från 35 grader på onsdagen och över till typ 16 grader på måndagen, fick jag verkligen mig en chock. Så nu är det på med regnjackan ( som jag såklart glömde hemma) och gummistövlar!
jaaa ni, vad har egentligen hänt under denna veckan? hmm låt mig nu säga att jag först skulle börja tänka på lite varmare kläder och även kanske köpa en ny regnjacka, det behövs nog! Men inte nog med det så var jag och gjorde teoriprovet på DMV igår och jag KLARADE DET!! och snart väntas det en uppkörning, är så nevös! det värsta med att flytta till cali är att man måste ta ett kalifornskt körkort för att kunna bli bra försäkrat i värdsfamiljens bil.
JUBBBI jag klarade iaf testet, så nu är det bara behind-the -wheel test som fattas. En sak som jag tycker är väldigt konstigt och okontrollerat, är sättet de lägger upp teoriprovet på! Det första man gör när man kommer dit är att ställa sig i en kö i fönster 2, sedan går man fram och tar en bild och sedan får man ett långt papper med 36 frågor och utav dem får man ha 6 fel. Sedan säger de lycka till och man får då gå och sätta sig i hörnan inne i samma rum där folk står och pratar! dvs. att man sitter och gör provet i samma rum som alla andra och det är ju inte precis särskilt tyst därinne! sedan när man känner att man är klar då går man återigen upp och ställer sig i kön för att lämna in provet. Man överlämnar provet till gubben i fönstret och han rätter det direkt och säger högt om man klarar det eller inte, så om man klarar det eller ej, kommer folk ändå att veta.
ÅÅÅH S var så gullig igår igen, då han sade att jag var den bästa au pairen de någonsin har haft! iiih han gör mig så lycklig!!
här kommer lite bilder från i söndags då jag, Tina och Hanna åkte upp på ett ställe där man kunde se ut över The Golden Gate bridge! enjoy! ;)


helene

heej skat dejligt at höre fra dig, elsker dig


Marie Hansson

Hej min älskade Sarah!

Vilka härliga bilder du har lagt upp, det ser ut som ni har det kul, saknar dig jättemycket.Pussar och kramar från din mamma.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: