2011-11-04
 21:10:44

Nu är hösten påväg!

I och med att barnens mormor samt morfar har varit här, har jag knappt jobbat något! det har iofs varit ganska skönt men gud vad lat jag har blivit!
I måndags och tisdags låg temperaturen upp mot 30-35 grader och folk snackade om hur klimatet har ändrats till det varmare runt höstperioden. Men så är det verkligen inte längre! igår hade jag 3 tjocktröjer på mig, men jag frös ändå, jag sov med 2 tjocktröjor och ett par duntofflor och vaknade fortfarande upp av att jag tyckte det var svinkallt i rummet! På morgonen hade jag super ont i halsen och var rädd för att bli sjuk igen! Jag får verkligen inte bli sjuk nu, för om exakt en vecka flyger jag med tjejerna till L.A! Jag längtar som f*n!!
Idag kommer Tinas syster från Sverige och ska bo hos Tina i en vecka och sedan åker hon med oss till L.A. det ska bli jätte kul att få träffa henne med! hon har också varit en au pair engång i tiden, faktiskt för 4 år sedan i just detta område. Det lustiga med detta är att Tina berättade att hon hade suttit och kollat igenom hennes systers bilder med Isabel som bor i San Francisco och då hade de hittat en bild där hennes syster stod med hennes au pair vänner i Isabels lilla hus- så dvs. att Hannas (tinas syster) kompis var au pair för Isabels nuvärande värdfamilj! lustigt hur det ibland kan bli sådär!!
I onsdags hjälpte jag till hos Tinas värdfamilj, hennes värdmamma är ansvarig för att samla in pengar till att bygga upp en ny skola, de behöver tydligen 6 Miljoner dollar!!!!!!! Tydligen så var han som startade Twitter där också så alla verkade ha ganska mycket pengar!
Efter jag och Tina var klar i köket åkte vi iväg för att träffa de andra tjejerna för att fira fina Katrin som fyllde 20! Jag var så himla mätt efter maten hos Tina men jag valde såklart ändå att beställa en efterrätt!!!
Igår( Torsdag) var jag typ också ledig hela dagen men åkte till biblioteket med J och lånade lite böcker, sedan på kvällen åkte jag med familjen till skolan för att se barnen läsa upp en massa dikter! de var jätte duktiga.
Sedan senare på kvällen var det premiär för BONES!!! uuuh som jag har längtat efter detta! denna säsongen kommer bli sååå himla bra!!
Jag har även upptäckt en ny serie, New Girl den är så jävla rolig, när den väl kommer till Sverige så måste ni se den!! lätt roligaste serie på länge förutom då The big bang theory!


helene

Koldt va haha :)


agnes

underbart att bones äntligen har börjat igen, och det var ett sååååå fint avsnitt! som den serienörd jag är har jag också sett new girl! SÅ JÄVLA BRA!! haha! saknar dig <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: