2011-11-28
 23:48:10

L.A & Thanksgiving!

Nu ska jag väl så smått börja att berätta om min härliga vecka i L.A!
Jag åkte onsdag natt till L.a med familjen, vi hade fyllt bilen med massor av grejer och S låg begravd bland alla dessa grejerna bak i bilen.. Vi anlände onsdag kl 11 på dagen och vi sov då över hos min värdpappas bror som bor i ett sjukt fint hus och som är granne med Miley Cyrus och Kelly från den gamla Bererly hills serien!
jag promenerade varje dag i området och torsdag morgon fick jag syn på även en kändis och det var inte vilken som helst! jag gick bland de vackra husen och kände mig så lycklig över att få vara med min värdfamilj i L.A för att fira thanksgiving... medans jag gick fick jag syn på en svart bil och inne i den tycke jag mig se Bruno mars men tänkte då att jag såg i syner, men sedan stannade bilen 5 m ifrån mig och jag var helt själv på gatan! och ut ur bilen hoppade BRUNO MARS!! haha galet! såå nu har jag även fått sett ännu en kändis inte dumt det va ? ;) jag hade kunnat vänja mig vid att bo i LOS ANGELES!
Torsdagen var dagen då man firade thanksgiving och vi hade även en personlig kock, men även med hans hjälp slät vi som små stackars grisar! haha... MATEN VAR UNDERBAR och jag hade super gärna velat fira om detta igen! De sägs att thanksgiving faktiskt är större än Julafton då alla firar detta även de som inte är kristna! maten var guld värd och stämningen var på topp! Jag måste bara berätta hur underbar min värdpappas släkt var och att jag verkligen kände mig välkommen! jag satt även en kväll och pratade med hans mamma om mitt liv och hur jag hade växt upp i Danmark men att vi jag sedan hade flyttat till Sverige och hon verkade tycka att det var spännande!
Ni vet väl alla hur stort L.A är och där bor ungefär 13 miljoner människor... jag hade som tur att bo jätte nära Isabel M ( som är au pair i San Francisco) vi bodde ungefär 5 min ifrån varandra, så på fredagen bestämde vi oss för åka in till Universal studios som låg 5 min från bådas håll! min värdpappas bror som vi också bodde hos, jobbar där så han fixade biljetter till båda'!- min värdpappa valde dock att betala för allt... så jag och Isabel kom in grattis och biljetterna är inte billiga ska jag säga!! jag är verkligen tacksam över att min värdpappa gav detta till både mig och Isabel!
så hela fredagen spenderades inne på universal studios och runt 8 valde vi att gå på city walk som låg precis bredvid och senare blev det bio - vi såg Jack and jill! rolig film, men dock inte den bästa!
Lördagen spenderades med min värdfamilj, vi åkte även till min värdpappas andra bror som bor i west hollywood! han har en biosalong i sitt garage och en popcornmaskin! släkten bjöds in och barnens kusiner kom... vi kollade på spykids 4 haha det var en underbar dag! söndagen var sista dagen i Hollywood och det var då tid för oss att åka tillbaka till San Fran! vi hade precis vant oss vid en temperatur runt 22-28 grader! lite tråkigt att komma tillbaka till ett lite kallare väder... men men! borta bra men hemma bäst;)
Thanksgivingbordet
Turkey
Vid universal studios
På väg in!
på väg till the tour!
Här inne hade de en 3:d film av the simpsons ride
under the tour.. där de bl.a visade oss runt där desperate housewives, tillbaka till framtiden, westernfilmer och studier där filmer har spelats in.
tillbaka till framtiden har spelats in här
fast and furious
de visade hur de hade gjort vissa stunts
från hajen...
en gammal tant blev skrämt av den stora hajen! .... haha...
desperates housewives neighborhood!
detta har använts i många filmer...
well hallo sweetie! haha efter turen i the mummy ride!-
njuter av värmen!
vi var även inne och såg special effects - de visade hur det brukar göra när de skapar filmer! det var coolt
det såg verkligen äkta ut!
censorer och hur man kan skapa varelser utifrån vanliga rörelser på en människa
Lejonet från madagaskar!
Isabel med DORA
min favorit!
nu är julen påväg!! man fick ändå en ganska härlig julstämning när man gick på citywalk men lite annorlunda än vad man brukar känna, då temperaturen låg runt 25 grader!
hollywoodskylten i bakgrunden!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: