2011-11-15
 05:51:00

L.A - HOLLYWOOD-BEVERLY HILLS!!!

Nu känner jag mig äntligen redo att skriva om min underbara helg som spenderades i den vackra staden Los Angeles. Min värdpappa hade innan berättat om hur storslagen denna staden är och såklart om vilka ställen som var sevärdiga.
Allt började med att Isabell, Tina & Elin hämtade upp mig kl 6 på morgonen, sedan begav vi oss mot San Francisco airport.
Det har varit en helt fantastisk helg med mina fina vänner! jag är så lycklig över att ha fått stå uppe på berget nära Hollywoodskylten, gått ned längs hollywood blvd och sett walk of fame.
Den fantastiska känslan av att stå på öppen gata och kolla ut över hollywood och se en kändis gå förbi. Att få uppleva hollywoodstämingen och få vara en del av Los Angeles ÄR HELT FREAKING FANTASTISKT!
Tinas syster körde hyrbilen, så vi kom runt på många ställen! och allt blev såklart mycket enklare.
Känslan av att trycka ned sina fötter i den finaste sanden vid stranden i santa Monica samt Venice beach och att få uppleva en känsla av att befinna sig i en film som man engång har sett... vad säger ni? inte dåligt va?
Vi har verkligen fått se hur mycket som helst och jag kan härmed säga att L.A är en underbar stad- lite avvis på de som bor där!
Vi var även ute och dansade på en klubb mitt i hollywood och såklart kom vi in utan att behöva stå i kö som alla andra ';) tur att man är svensk! att få höra och släppa loss till sina favoritlåter mitt i hollywood är inte helt fel det heller!! åååh vad jag kan fortsätta.
Tänk att få uppleva den vackraste stranden du någonsin sett samt få se ställen som påminner dig om en viss film. Stämningen var på topp efter en runda uppe på berget med den vackraste utsikten över L.A, bergen samt hollywoodskylten. Att få shoppa loss på melrose avenue samt få gå in i svindyra affärer är inte tokigt! att få känna sig lite speciell samt turistig är en härlig känsla och såklart få se så himla många kändiser! vi hade som "tur" det hamnat mitt under premiären på THE MUPPETS i hollywood på walk of fame! Så att få se Amy Adams och de andra skådespelarna var så himla grymt!
ååh som man njuter livet här i USA!-  om en vecka åker jag till L.A igen med min fina värdfamilj, så blir det lite firande över en thanksgiving middag, vi kommer nog stanna där i ungefär en vecka.
känslan av att få stå mitt i en stad som är så himla känt är otroligt och overkligt! -
Men inte minst känslan av att vara fri och få se så mycket av världen som möjligt är hmm ja inget annat än fantastiskt! '
en massa surfare
Hanna & Tina
En stor marknad - Malin Åkerman var tydligen också där!


Sandra

Häftigt, så härliga bilder!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: