2011-12-24
 18:46:28

GOD JUL!

Nu är det jul, men vart försvann julstämningen iväg? just nu ligger temperaturen runt 16-20 grader och jag kan sitta ute i en topp och känna av sommaren! och det är freaking december månad!
Måndag natt åker jag iväg till San Francisco airport och söta Isabelle har lovat att köra mig mitt i natten!
Allt känns så konstigt just nu över julen och jag har verkligen ingen julstämning! just nu sitter jag och skypar med min familj hemma från Sverige och de har såklart ätit dansk julmat! avundsjuk är jag!
Just nu för tiden mår jag jätte bra och är verkligen hur lycklig som helst, men jag saknar att fira jul som vi gör hemma. Det är också en tid full av minnen och saker som påminner en om att man har en familj på andra sidan av jorden!
Igår lade jag mig i sängen och plötsligt började jag tänka på min underbara vovve Zorro som tyvärr avled för snart två år sedan! det är verkligen galet att tiden har gått så fort'! Han älskade julen och var galen i alla julklapparna som låg under julgranen! till er som inte har haft hund eller för den saken husdjur, ni kommer kanske inte riktigt förstå mig!
Men just nu har jag en känsla av sorg men samtidigt lycka! Vad hände med att ni sade " att med tiden läker alla sår" nej fyyy fasiken vad det är en lögn! jag känner mig inte ett duck lugnare eller gladare! att förlora sin lilla älskade hund är detsamma som att förlora en familjemedlmen och för min del en bästa vän och en bror! tänk er det? hur hade ni känt om ni hade förlorat en bror ? jaa en stor sorg och en mega smärta i bröstet varje dag. och jag ska säga er att denna smärtan kommer aldrig helt försvinna, för du kommer bli påminnt om den nästan varje dag!
Jag tänker på den dagen då vi tog beslutet om att avlida honom, det är det tuffaste beslutet jag någonsin har tagit! att stå vid veterinären och säga att nu är det dags! usch fy fasen! bara tanken på det, river upp såren i mitt hjärta! och jag ska ärligt talat säga att jag nog aldrig blir hel igen utan dig!
nu måste jag komma till veckans nyheter och inte bara allt det sorgliga!
Denna veckan har jag jobbat väldigt mycket nu när barnen har varit lediga från skolan! jag har haft en picknik med barnen i vår trädgård, cyklat till parken gått ned i stan och ätit en glass och tagit S till skateparken! det har helt enkelt varit en underbar vecka med mina älskade värdbarn! Jag tycker verkligen om dem och längtar typ till att få träffa dem varje dag! Idag är det ju som sagt julafton, men de firar inte riktigt jul här d.24, så i morgon kommer jag få uppleva en amerikansk jul spännande! Nu ska jag skypa vidare med min underbara familj och sedan åker jag nog till Sidsel!
GOD JUL!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: