2011-12-17
 02:02:11

Tiden flyger iväg!

i Tisdags jobbade jag till 9 och hade då barnen hela dagen, vilket iofs var hur trevligt som helst! Det som gjorde min dag var när vi alla tre kröp ned i sängen och kollade på julkalender och när J sade att hon verkligen gillade mig! och särskilt när S sade att han ville ha att jag skulle förlänga och att han inte ville ha någon annan au pair än mig någonsin igen! gullungar<3
idag har jag varit i USA i exakt 4 månader och en vecka! och jag kan ärligt talat säga att det inte alltid är särskilt lätt att vara au pair!
Vissa dagar känner jag bara för att ligga kvar i sängen, dra för gardinerna och stänga mig inne och andra dagar vill jag bara hoppa upp ur sängen och vara med barnen! I förrgår var en deppdag för mig så det passade utmärkt att få spendera tid med min sötnos Tina och Carina samt Magali!
Julen är ju också här nu och det väcker starka känslor inom mig! att bo så långt ifrån min familj är så himla svårt, men ändå värt allt!
ibland känns det som om att mitt hjärta ska gå i tusen bitar men på något sätt så klarar jag ändå att vara stark och se på allt bra som jag har runt om mig! Och mina underbara vänner som jag har fått här i USA gör också allt så mycket bättre!
Idag vaknade jag klockan 7,då min värdmamma var hemma... så jag fixade våfflor till barnen! Magli och carina hämtade sedan upp mig och vi körde in till San Francisco för att hämta upp svindyr choklad till hennes värdmamma! sedan gick vi runt en timme och kollade i lite affärer och runt 11 åkte vi hem. Sedan gjorde jag lite ärrenden för min värdmamma och åkte till skolan för att se barnens julavslut...
ååh måste bara berätta att jag har värk i nacken idag! det är verkligen mitt eget fel att jag har ont..
såhär skedde allt; jag skulle ner och hämta min kamera och hade då släckt alla ljus, så när jag väl hade kameran i handen och skulle upp igen hade jag såklart glömt att jag hade stängt dörren! hhaa så dvs. att jag gick in i dörren och smällde till näsan och vred till nacken! usch .. har fortfarande smärtor! hoppas att det snart försvinner!
Jag var även och letade efter julgran igår med min värdfamilj!
här har vi vår julgran!
över the golden gate bridge!


Marie Hansson

Hej min älskade Sarah !

Jättekul att följa din blogg och se alla fantastiska bilder

Jag saknar dig jättemycket , Ha det jättebra,

många kramar och pussar

Mamma



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: