2011-12-05
 20:25:19

Nu är det jul igen.....

Nu ska jag försöka sammanfatta helgen!
I fredags åkte jag och Tina till college of marin för att få vårt diplom och utvärdering av engelskan! så det blev mycket skaka hand!
Fredag kväll spenderades med min värdfamilj, jag valde att åka med min värdmamma och J till teatern för att fxa smink hår m.m och sedan åkte jag iväg för att köpa kakor till kvällen- varje gång de har teatershow innebär det att pengarna går till ett bra föremål.. och denna gången gick det till familjen som hade förlorat sin man/ Pappa! han var omtänksam och jobbade för San Rafael community center och var alltid där för alla och särskilt barnen!
showen började kl 7:30- the little mermaid! det var hur roligt som helst att få vara med familjen och särskilt att få se J's många talanger! det var en underbar kväll!
Ni vet väl hur jag har skrivit att jag inte riktigt är på julhumör och har haft en viss hemlängtan, men den har så smått börja försvinna'! anledningen till detta är nog för att jag börjar känna av julstämningen och det är mina underbara vänner som har hjälpt mig på vägen!
Lördagen åkte vi in till Swea i San Francisco, där hade de en svensk julmarknad och de sålde allt från pepparkakor, lussebullar, kanelbullar, kexchoklad till glögg och julgrejer! man var omgiven av tusentals svenskare och det var hur härligt som helst! och det är något som jag verkligen har saknat!
maten och godiset tog snabbt slut, men jag hann få tag på en del ;)
De hade även luciatåg och det var verkligen något som rörde mig! jag kände då för första gången sen jag kom hit att jag faktiskt uppskattar den svenska kulturen och alla svenska traditioner! efter marknaden åkte jag och Isabel in till centrum och julshoppade lite! nu har jag äntligen hittat lite grejer till mina värdföräldrar.
söndag hade jag Au Pair möte i Novato och vi skulle såklart ha något bakverk med, som skulle representera vår kultur/ hemland!  det blev en sockerkaka för min del! jag vaknade 8 gick upp i huset och började baka, s hjälpte till lite så det var kul!
efter mötet åkte jag, Tina och en massa andra svenska au pairer till den svenska kyrkan i Tiburon för att träna på vår luiatåg som kommer ta plats på fredag. Tina blev valt som Lucia :D
efter luciaträningen åkte jag och Tina till Nothgatemall! och det första jag sade var att jag verkligen inte skulle shoppa till mig själv! men tro det eller ej... så shoppade jag ändå! fyyy...
På kvällen åkte jag hem till Isabelle för att fira 2. advent med de svenska tjejerna! myspys var det och det kändes skönt att få lite svensk julstämning! de hade bakat lussebullar och knäck!
När jag kom hem kollade jag på den svenska julkalendern! den är faktiskt riktigt bra!
Fredag! här får jag mitt diplom!
the little mermaid!
Lördag på svenska julmarknaden!
efter julmarknaden åkte jag och Isabel in till stan!
De hade fixat en isbana mitt inne i staden-- får man inte en härlig julstämning med palmerna i bakgrunden??
Isabel och jag åt på en super god kinarestaurang!
'
SÖNDAG - Elin och Isabelle i köket!
en kort video!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: