2011-12-08
 03:23:15

Lussebullar!

I måndags var jag på svenska skolan för att fira jul; de hade luciatåg, julbord, glögg och tomten kom även och besökte barnen med presenter! Det var verkligen kul att få fira lite svensk jul!
Idag har jag bakat med J, då s var på legoworld med sin kompis! så vi bakade lussebullar! mums så goda de blev...
min dag började med att jag körde barnen till en parkeringsplats och sedan gick vi därifrån till skolan... när jag väl kom tillbaka till bilen åkte jag direkt till gymmet och körde ett stenhårt spinningpass! - det har jag verkligen saknat.
Sedan åkte jag och handlade och kom hem och fixade tvätten och disken, sedan hann jag sitta i 10 min innan min värdpappa ringde och sade att jag skulle stanna hemma och vänta på att deras nya möbler skulle komma! så s kompis pappa fick hämta barnen och köra dem till legostället!
När pojkarna var och lekte bakade jag och J många mumsiga lussebullar och smetade in en massa mjöl i ansikten på varandra ( hon gjorde det ;) ) sedan pratade vi och hade det super mysigt!
S och hans kompis bråkade lite idag och jag kom då imellan dem, men s var så himla arg och tog ut ilskan på mig! och jag skulle sedan berätta lite vad han hade gjort för hans pappa! sånt tycker jag är så himla stelt, men det kändes bäst att berätta! så när jag hade slutat och gått ned på mitt rum, hörde jag några små knack! utanför stod lilla söta S och bad så mycket om ursäkt för allt han hade gjort, sedan efter 5 min hörde jag samma knack igen och utanför stod han och bad om ursäkt för ännu en grej. Han fick ett kram och en puss! och andra gången ville han ha det med! hihi gullunge'!
Nu väntar jag på att alla luciatjejer ska komma och öva inför luciatåget på fredag!  puss på er! <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: