2011-12-10
 19:31:06

Luciatåg i svenska kyrkan!

Igår hade vi ett fint luciatåg i den svenska kyrkan i Tiburon!
vi hade som sagt bara övat två gånger och med de två gångerna lyckades vi ändå få ihop något fint!
Det var verkligen en härlig kväll och en jätte skön stämning inne i kyrkan! där var många amerikanare som kom dit för att se sin svenska au pair sjunga, så det var väl en upplevelse för dem att få vara med om den svenska luciatraditionen!
Jag bara älskar Sveriges traditioner ju mer jag får uppleva dem här i USA! det går inte en enda sekund utan att jag känner mig värm om hjärtat när jag får vara med om att fira ännu en svensk tradition!
Nu håller jag på att planera en resa ner till San diego mellan d. 25- 1 januari! om jag inte kan åka dit, då ska min kompis nog få komma hit och bo hos mig!! som jag längtar! vill dock helst ner och besöka henne då hon bor lite varmare nu på vintern ;) Jag träffade denna danska pigen på au pairskolan i New york och vi har alltid velat besöka varandras städer! så nu får jag väl försöka ta mod till mig och fråga min värdfamilj! Puuss och god jul på er alla!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: