2011-08-17
 05:13:47

What can I say?

Jag hade den värsta dagen igår! verkligen den värsta dagen på länge! Jag ville inte annat än att gråta, gömma mig och ta nästa flyg tillbaka till Sverige. Det var min första riktiga arbetsdag här hos familjen och jag kände bara för att ge upp. Men som sagt, jag måste ge det minst en månad. Ungarna lyssnade inte alls på mig, de bråkade och ringde deras föräldrar, sedan när pappan kom hem hade vi då ett möte. Gud vad jag kände mig liten när vi väl hade detta möte, jag kände mig verkligen som ett litet barn! Pappan sade att barnen hade svårt för att förstå mig då min svenska är på skånska ( de har en stockholmsk dialekt) so I can't blame them!  och pappan var såklart arg på dem över att de inte lyssnade på mig! men inte nog med det, så hade jag glömt släcka ljuset utanför huset OCH jag hade glömt att låsa min dörr till min lägenhet:s gaaah ingen bra kombination alls. Så min första dag var verkligen ingen bra dag!
Flickan försöker verkligen hela tiden testa mig, hon går över många gränser och har fått en mer kaxig attityd. Jag hoppas att vi snart kan få en bra kontakt med varandra! Det samma gäller pojken, men han är väldigt kramig. Jag brukar lyfta upp honom och låtsas att han är ett flygplan vilket han verkligen gillar! så jag känner också att vi får bättre kontakt på det viset. Men det finns ju alltid regler som jag måste förmedla vidare från föräldrarna, men det är så svårt att få barnen till att lyssna och just nu tycker de väl bara att jag är jobbig.
Så direkt när jag slutade igår satte jag mig på mitt rum och GRÄT! och det blev verkligen inte bättre när jag såg att min mamma och pappa hade skrivit till mig. Då hade jag sån hemlängtan att det kändes som om att mitt hjärta hade gått sönder i tusen bitar! Men ni ska veta att jag inte kommer ge upp, det får ta sin tid! jag har dessutom heller inga vänner än, så det är väl också den biten som saknas i mitt liv just nu.
värdmamman ska hjälpa mig ansöka om att läsa engelska på college här i San Rafael och snart väntas det en uppkörning och ett  teoriprov här i California så att jag kan få mitt amerikanska körkort! I CAN'T WAIT!
Jag har dessutom också fått ett bankkonto och ett kort samt min första lön! YEAAAAAAH :D
Jag ska fortsätta kämpa på och jag vet att det kommer bli bättre, jag måste bara se detta som en mognadsprocess.
Och snälla om ni vill prata med mig så skriv gärna på facebook, så att vi kan fixa en tid för att skypa! SAKNAR ER SÅ MYCKET!
En anledning till att jag mår mycket bättre idag och är mycket gladare, är för att jag har pratat med Hanna berkesi, en underbar person! Hon har det också lite svårt med sin värdfamilj och förstår mig verkligen! så vi fick skypat i nästan två timmar idag, ÅÅÅH SÅ GLAD JAG BLEV! äntligen en som förstår mig och min situation. Jag hoppas att hon kommer få det bättre i familjen! I CAN'T WAIT TO SEE YOU SANDRA AND HANNA! hoppas vi snart får träffas! ( Sandra & Hanna är också Au Pairer här i USA, men de bor dock i Boston :/ )
Idag har jag varit på barnparty, det var en flicka som fyllde 10 år. Först var de på Expedition ISLAND och klättade och gjorde en massa roliga grejer. Sedan åkte vi vidare i bil till ett SUPER GOTT pizzaställe, och en dam som de känner hade gjort den finaste tårtan jag någonsin har sett! temat var pirater och såklart ( Jack sparrow) det var helt magiskt!
NEJ NU SKA JAG GÅ OCH NANNA eller kolla på lite TV! sen i morgon har S (the boy) playdates med två pojkar pjuuue....... så det blir fullt ös i huset! GODNATT!


agnes

ååååh, älskling! jag saknar dig så jag vet inte vad!! SKYPE, SNART! säg tid och dag så är jag all yours! kärlek <3


Angelica

Åh, söte! Det kommer säkert ordna sig bra med barnen! De e klart de testar vad som funkar med dig nu när du är ny. Härligt att deppet gick över lite fort iaf! :)Du klarar vad som helst, o de vet du! KRAM!



PUBLICERAT: 2011-08-17, 15:23:02 | URL: http://angelicajasmin.blogg.se/
Liisa

heeej finis! jag vill supersupersupergärna skypa en dag snart när du har tid! :D (och by the way, du är grym, glöm aldrig det!)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: