2011-08-21
 07:51:00

Shopping i San Rafael

Idag har jag för första gången kört i USA!!! det var jätte läskigt.  Det gick inte precis jätte bra i början, men jag blev hela tiden bättre och bättre. Så imorgon ska jag ut och köra med värdpappan, det känns som att ha en körlärare bredvid sig!
När jag vaknade ( vaknade 9:45 lade mig typ 22 på kvällen innan- tror att jag fortfarande känner av jetlagen) gik jag upp och åt lite frukost med min värdfamilj! det var väldigt mysigt iaf. Mamman hade kvällen innan haft en träff med sina svenska vänner (hon är med i en bokklubb). Hon hade gjort ett recept på en efterrätt utifrån boken "halv åtta hos mig" som jag gav när jag kom hit. Det är jätte kul att de gillar boken och att de har användning för den!
förrutom att jag har kört vilse i San Rafael idag har jag även varit och shoppat med josefin, en au pair som bor fem min från mig. Hon hämtade upp mig 2:15 pm och körde direkt till northgate mall och jag fick shoppat lite!! sååå skönt att äntligen få lite nya kläder, har verkligen inte tagit mycket med mig till USA. Jag var såklart inne på victoria's secret och hittade den finaste bh:n och jättefina pj shorts, det är som att komma till himlen när man går in i affären och personalen behandlar en som om man typ var kändis! nej men allt är så lyxigt därinne!
Det var super kul att få komma ut lite och uppleva något annat och se vad som finns runt om en. Trodde faktiskt aldrig att man kunde göra så mycket, men här är plenty of things to do and see in San Rafael!
Vi åt också på en kinarestaurang eller det var som ett samlat ställe vart man kunde sitta och äta tillsammans men man kunde beställa från olika "matställen" typ som på väla.
Sedan var vi inne i en godisaffär- eller mer som en chokladaffär. De hade alla typer av choklad och vi fick även smaka!! SÅÅÅ UNDERBART GOTT! så vi var ju TVUNGNA att köpa? mumsssssss
sedan körde Josefin runt lite i staden och visade tex gymet och lite av de ställen som jag borde besöka. Slutdestinationen blev såklart the cheesecake factory! HERREGUD... säger jag bara. Först fick vi vänta i kö i 20 min och när man väl kom in såg man hur alla efterrätterna var ställt upp, det var verkligen som att man svävade på rosa moln! man kunde välja mellan så många cheesecakes, det var verkligen galet! allt från choklad, kokos, vanilj, morotskaka, snickers, hallon med vanilj till vanlig cheesecake. WOOOOW! Där kommer jag nog gå in några gånger *?
Det var en helt fantastiskt kväll med Josefin och det var så snällt av henne att hon ville köra runt och visa mig.
Sedan hade jag filmkväll med värdfamiljen och s kom såklart krypande upp i mitt knä, han är så gosig!
Imorgon väntas det en utflykt med Josefin och en annan Au Pair till Point Reyes.
GODNATT allihopa, eller godmorgon Sverige!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: