2011-08-10
 03:32:38

St. Johns University

I går anlände jag kl 20 amerikansk tid (6 timmar tillbaka i föhållande till Sverige) fy fan vilken lång resa och man fick dessutom ingen mat på flygplanen, så jag fick gå utan mat i nästan 24 timmar! sedan tog det en timme till the university från flygplatsen.
Jag måste vara ärlig och säga att skoldagarna är extremt långa och maten är extremt fet, så allt det folk säger om USA stämmer! det de anser vara nyttigt ( ÄR INTE NYTTIGT!!!) men jag har iallafall fått träffa många underbara människor och redan fått stå upp mot min rädsla angående att prata engelska framför en massa människor! känner mig faktiskt redan mycket mer trygg med min engelska!
och till er där hemma - Jag saknar er så otroligt mycket, men ni ska veta att jag mår bra. Längtar bara så till att få åka till värdfamiljen!
Jag fick faktiskt en present från värdfamiljen i dag! lärarna tog ut oss från klassrummen och gav oss ett kort där det stod att vi skulle få en överraskning, så när lektionen slutade 6:30 pm fick alla ställa sig upp i en kö till att få hämta sin present.
Jag fick en korg med en betald resa till new york city och en massa små amerikanska prylar och ett litet kort. Så gulligt av dem.
Jag har faktiskt även hunnit vara i en amerkansk affär för första gången i mitt liv, och allt är så överdrivet stort, men även så häftigt! längtar så till att få uppleva mer av USA! JUST nu känns allt jätte bra! detta kommer bli mitt livs äventyr.
Bilder från The university.







































KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: