2011-08-29
 04:06:54

San Francisco!

Idag har jag varit i den stora och vackra staden San Francisco! Gud så vackert där är!
Jag tog the ferry from Lakspur det tog ungefär 30 min in till the ferry building in San Francisco. Vägen dit var också fantastisk! när jag väl anlände vid the ferry building skinade solen, men temperaturen är ju inte alls densamma inne i San Francisco som i San Rafael det skiljer runt 10 och även ibland 20 grader celcius. När jag kom ut på framsidan av det ferry building och som sagt letade som en galning efter den polska tjejen Oliwia, Gick en KÄNDIS FÖRBI MIG!!! fattar ni? jag fick se en kändis? och har bara varit här i 3 veckor!! hahah galet f*n att jag inte kommer ihåg vad han heter.
Så jag nämnde typ hela tiden detta för oliwia! haha .. sedan gick vi runt lite i staden, och J*vlar vilka hills de har här! värsta motionen man får! man behöver verkligen inte gå till gymmet efter en runda i San Francisco. men vi trippade som sagt vidare runt i staden. Jag gick såklart in i The body shop och en kille som jobbade där kom då fram till mig och frågade vart jag kom ifrån? aha såg jag så turistig ut?.... sen jämförde jag priserna här och i förhållandet till i Sverige! och det är en stor skillnad! typ halva priset...
Alla i USA är så trevliga, de är mer öppna i sindet och är mer hjälpsamma!
Det har varit en super bra dag här i San Francisco och jag är så glad för att få uppleva det! bor ju bara 20 min härifrån med bi,l så det var kul att äntligen få se staden, the golden gate bridge samt alcatraz. Jag var även inne och köpte en present till J som snart fyller 10! så det känns bra att det är gjort. Nu behöver jag inte stressa mig igenom alla lekaffärer!
Problemet som kan uppstå nu när man äntligen är i USA, är att Victoria's secret finns i varenda stad!  och jag köper ju såklart alltid något!!! så nu är jag fattig igen! jag måste behärska mitt victoria's secret beroende!
Efter lite taco Bell i magen var jag som nöjdast och jag började vända huvudet hemåt! så påväg mot the ferry building, bestämde jag mig såklart för att ta bussen istället. Varför jag fick för mig det, vet jag inte? men jag stod och tittade ned i kartan på the mission street och en dam kom fram till mig och frågade om jag behövde hjälp. Så trevliga amerikanare är! helt otroligt liksom! så hon berättade för mig och Oliwia vart vi skulle gå för att hitta den närmsta bussen som så också skulle passera The golden gate bridge!
Det som är så typiskt i San Francisco är THE FOG, men jag hade ju sån tur när jag kom till the ferry building att det ingen fog fanns! men när jag satte mig på bussen och vi kom en bit in i San Francisco blev det bara kallare och kallare och när vi äntligen hade kommit fram till the golden gate bridge var allt man såg dimma och lite av bron. Men det var fortfarande vackert att se, men väldigt kallt! så jag hade ju även hemifrån förberett mig på att det skulle bli kallt i Franc. så jag packade ner en myströja och jag hade jeans på mig! Men tror ni inte då att det blir skita varmt när man då kommer tillbaka till San Rafael? HAHAHA jag skojar inte det var jobbigt att bara gå de 5 min hem från busstationen! haha såååå varmt! och vilken omställning.
Det har varit helt amazing och jag fick ju även se en kändis, how cool isn't that ? innan jag åkte till USA, sade jag att jag skulle ha sett en kändis innan jag åkte hem, så det kan jag pricka av på min lista!
Om ni någonsin kommer till USA, åk till San Francisco! där är så vackert och alla människor är så underbara och originella.
Här är lite bilder från idag!
'



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: