2011-08-03
 12:57:29

Hemma från Stockholm....

Jag och mamma åkte en runda till Stockholm för att fixa mitt visum till USA och för att träffa min nya värdfamilj!
Hela måndagen gick åt att shoppa, leta upp viktiga ställen och njuta av Stockholm. Jag har aldrig varit i Stockholm förr så det var jätte kul att få uppleva det. Vi var även på bio på kvällen och såg Bad teacher den var sådär -rolig men ändå ganska seg.
Vi gick upp kl 6 på tisdagen och fick då åka direkt till ambassaden, vi hann dock få med oss en yoghurt från ICA TO GO, (finns bara i Stockholm)
jag stod en timme i kön in till själva ambassaden och när jag väl kom in skulle jag såklart visa mitt pass och gå igenom en säkerhetskontroll! och man fick såklart inte ha med sig sin mobil :S?
nej men sedan skulle jag också vänta inne på själva ambassaden och det tog ungefär en halvtimme. När jag kom upp till hon i boxen och skulle lämna mina papper, sade hon  att det fattades frimärken på mitt brev ( som de ska skicka tillbaka till mig med Visum och pass) så jag fick gå ut igen efter 1,5 timmes kö!!!! åååh vad jag blev galen!
Mamma frågade en rik snubbe vart man kunde få tag på frimärken och han var så snäll att köra henne för att köpa frismärken och släppte sedan av henne vid ambassaden igen (Hon fick åka i en porsche o.O)... Gud vad snälla folk kan vara!
När mamma kom tillbaka till ambassaden fick jag äntligen mina frimärken och jag behövde såklart inte ställa mig i kön inne på ambassaden igen, så det var skönt!
När hon i boxen hade fått alla mina papper fick jag sätta mig ner i väntrummet och invänta min tur. OCH när jag väl hörde mitt namn och gick upp, fick jag veta att mitt DS-160 dokument inte var färdigt, så jag var tvungen att gå ut igen (hade bara en timme på mig innan de stängde! dvs att om jag inte hann så skulle jag inte få åka till USA på måndag) de skickade mig till Cultural Care kontoret. Cultural Care hjälpte mig att få fram den sista sidan som jag tydligen hade glömt att skriva ut! Jag hann som tur det upp till ambassaden igen och blev godkänd och får nu resa till USA på måndagd. 8/8!!! LÄNGTAR!
Direkt efter ambassaden skulle jag träffa familjen Smith i vasaparken (10 min från vårt hotell), Vilka underbara människor!! de bjöd mig och mamma på lunch i parken. Det var jätte kul att få träffa familjen innan jag ska åka iväg, så nu är jag absolut inte lika nervös som jag var innan!
OM FEM DAGAR ÅKER JAG TILL NEW YORK!!!



Bilder från Stockholm






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: