2012-07-05
 07:09:41

Happy 4th July!

Idag är det 4th july i USA- independence day! alla firar över hela landet, dricker från tidigt på morgonen, bär stolt sin flagga på sina kläder och sjunger härliga peppande låter om the great America
Jag fick även  idag äran att träffa min fina, söta och underbara danska kompis Ann! som jag saknat henne! fick ju även vara med hennes familj en hel dag och visa dem vart jag bor samt min älskade stad San Francisco! känns sjukt att man känner sf ut o in! Jag har verkligen börjat fästa mig vid denna vackra staden och vill 'egentligen bara stanna i San Fran resten av mitt liv.... men jag har ju familj samt vänner som väntar på mig därhemma!! men om jag skulle välja mellan USA och Sverige..., då hade jag helt klart valt USA! ( men det är familjen som gör att jag vill tillbaka till SWEDEN)
.-.
Ann + familj hämtade upp mig hemma hos mig i San Rafael och sedan körde vi till utsiktsplatsen över bron i marin county! vi åkte även till fisherman's wharf, pier 39, lombard street, körde uppför branta backar... union square, civic center och twin peaks! kändes faktiskt skönt att få vara turist i min egen stad! jag försöker se så mycket av sf innan jag snart flyttar härifrån! buhu...!!! :'(
På kvällen åkte vi till cheesecake fac! de bjöd på middag!
det var jätte kul att få vara med dem en dag och som jag saknat att få prata danska... haha..! har verkligen lagt märke till att min danska har försvagats och hur jag hela tiden tänker och drömmer på engelska.. undrar hur det blir när jag kommer hem! önskar att jag kunde få prata engelska när jag kommer hem! 
 
här kommer lite bilder från idag! 
 
 
Ann med sin syster! 
 
 
 
 
Superman dök även upp på fishermans wharf 
 
 
 hela familjen!
 
 
 
 
 
 Twin peaks!
 
 
 bögarnas gata.... familjen blev lite skrämda när de såg nakna män på castro  !  
" go to San Francisco and you'll have seen everything" - so true!
 
Cheesecake factory!
 
TACK FÖR EN AWESOME DAG!! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: